iMac 27" gebruiken als tweede scherm (target display mode)

March 2017 aangepast in Algemeen
D.m.v. een thunderbolt kabel wil ik een iMac aansluiten op een ander iMac. Alleen dit werkt niet met gebruik van de toetscombinatie cmd+F2. De iMac wordt niet herkend.
1- kan het liggen aan de kabel (nieuw uit verpakking, merkloos) > kan er verschil inzitten van kabel?
2- iMac 27" ondersteunt dit niet? (1 iMac eind 2013 El Capitan; 1 iMac eind 2012 Yosemite)

Ik heb al aardig wat afgezocht op het www, maar geen antwoord.

Reacties

  • Dank je, maar dit had ik al gevonden.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dan kan het aan de kabel liggen, want er is een verschil tussen een displayport-kabel en een thunderbold kabel, het is dezelfde aansluiting maar thunderbold stuurt ook data door wat nodig is voor displaymodus.
  • Overal gekeken, maar voornamelijk een MD kabel naar TB. Helaas werkt dit ook niet. YT beelden laten wel zien dat het werkt. Zou het kunnen schelen dat het 2 verschillende accounts zijn?
  • Heb zelfs van beide machines, het icloud account uitgechakeld. Alleen ww bij inlog (automatisch) staat aan en is hetzelfde.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dat heeft daar niks mee te maken. En heeft dus geen invloed.
  • Oke, maar wat is de oplossing dan?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Als het niet aan het kabeltje zou liggen, moet je de volgende uitvoeren
    SMC-reset: https://www.appletips.nl/ehbo-problemen-met-je-mac-smc-resetten/
    op beide toestellen
  • Heb ik indd ook gedaan, zelfs bij een andere 27" geprobeerd..... Nog geen flits op het scherm... Snap er geen zak van, YT laat toch echt zien dat het werkt... Bedankt voor het reageren.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan hen altijd eens binnen brengen bij een Apple Store om ze daar te laten testen in Target Display Mode.
Log In of Registreer om te reageren.