iCloud Drive geeft foute opslaghoeveelheid weer.

March 2017 aangepast in iCloud
Is er iemand die weet waar ik precies kan zien wat er in mijn iCloud drive staat.
ik heb een abonnement voor 200 GB, en heb nog maar 10 GB vrij, terwijl ik als ik bij iCloud in systeemvoorkeuren alles optel, ik nog 85 GB over zou moeten hebben.
ik krijg maar niet uitgevonden welke bestanden deze ruimte innemen, in ieder geval niet mijn foto Library, of de bestanden in mijn iCloud drive op mijn mac. Er moet nog 75 GB aan bestanden instaan welke ik niet kan zien .
is er een app , of site om dit in te zien ?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    In Finder in de Favorieten balk vind je iCloud Drive terug, zo niet Finder ▸ Voorkeuren... ▸ Navigatiekolom. Hier vind je al▸le bestanden terug van iCloud Drive.

    In Systeemvoorkeuren ▸ iCloud ▸ Zie je onderaan een eerste simpele weergave van je opslag onder Beheer... Heb je meer details.
  • Hallo,

    Deze had ik inderdaad gevonden, als ik alle data op deze plaatsen optel kom ik net aan 100 GB, terwijl iCloud drive aangeeft nog maar 10GB van de 200GB over te hebben,
  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan je eens een screenshot plaatsen, van beide.
  • Probleem opgelost, ik was nog aan het zoeken op het web, en kwam op een engelse site een soortgelijk probleem tegen. ik dat geval moest het opgelost worden door apple.
    ik heb gewoon apple support gebeld, en zij hadden het in 30 seconden opgelost.
    de fout zat bij hun, het had te maken met een dubbele kopie van mijn foto's Library.
    bleek vaker voor te komen, want de dame in kwestie wist na mijn vraag direct wat het probleem was. Gelukkig opgelost.

    toch dank voor het meedenken !!
  • QuintenQuinten    Moderator
    March 2017 aangepast
    Super om te horen. Hierbij een slotje.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.