Tekst vervanging werkt niet meer op iOS

March 2017 aangepast in iOS 10 of eerder
Sinds enige tijd werkt toetsenbord tekst niet meer is dit een instelling die fout is of iets anders

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Wat bedoel je met Toetsenbord tekst?
    - Als je ergens iets typt dat het niet werkt, al geprobeerd met een ander toetsenbord?

    Alle instellingen over het toetsenbord vind je terug onder, Systeemvoorkeuren ▸ Toetsenbord ▸ Toetsenbord en Invoerbronnen.

    Vink dit alvast aan: Toon Toetsen-en emojiweergave in menubalk.
  • het is niet de tekst van het toetsenbord di niet werkt maar het is de verkorte tekst die je kunt ingeven om een langere tekst te verkrijgen bij instellingen toetsenbord tekst.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Oke sorry dat ik het niet zag dat het voor iOS is, ik heb je titel dan ook aangepast
  • QuintenQuinten    Moderator
    Het beste kan je eens toetsenbordwoordenboek opnieuw instellen via Instellingen ▸ Algemeen ▸ Stel opnieuw in ▸ Herstel toetsenbordwoordenboek. En onder Instellingen ▸ Algemeen ▸ Toetsenbord ▸ Controleer spelling in en uitschakelen. Ook moet het toetsenbord Nederlandstalig zijn en geen toetsenborden van derden zijn.
  • Sinds de nieuwe update van de app Word op mijn iPad, constateer ik het volgende:
    - De autocorrectie staat uit bij instellingen, maar veel woorden staan toch ad randum in rood onderstreept. Ik heb mijn Word op de Nederlandse taal ingesteld, maar hij lijkt ook nog eens te corrigeren voor de Engelse taal en niet voor de Nederlandse taal.
    - Als ik ergens een woord tussen reeds geschreven probeer te zetten, lukt dat niet, maar wordt een van die andere woorden ernaast geselecteerd, zonder dat ik daar om vraag. In de praktijk moet ik twee in plaats van een nieuw woord schrijven, omdat het goede geslecteerde woord overschreven wordt.
    - Op deze manier is er niet meer te werken in word op de iPad.
    - Wie weet raad?
    - Of moet ik toch overschakelen naar en andere tablet??!!
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dit kan even goed een bug zijn in de App. Kijk eens diep in de instellingen in de App zelf en dan ook eens in de Instellingen app (zowel de Toetsenbord instellingen onder Algemeen als de Word app instellingen in Instellingen)
  • Sinds 28 juni 2018 werkt tekstvervanging niet meer.
    Wat kan ik hieraan doen?
Log In of Registreer om te reageren.