Locatievoorziening niet nauwkeurig

March 2017 aangepast in iOS 10 of eerder
Ik heb bij alle apps die ik daarvoor nodig heb de locatie voorziening aan staan. Bijvoorbeeld "kaarten" en "parkmobile" werken heel precies als ik me ergens in het land of elders in Europa bevind .Ik zien dan precies waar ik me bevind. Alleen als ik thuis ben werkt dit niet. Bijvoorbeeld "9292" ziet mij op een andere locatie, namelijk aan de overkant van het kanaal waarlangs ik woon. Hij komt dan met verkeerde reisadviesen. Ook als ik op de eerder genoemde apps gebruik is de blauwe stip aan de overkant. Kan ik hier iets aan doen?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Je hebt hier 2 mogelijkheden
    - Je locatie word bepaald door een GPS-chip die bij je WiFi-chip zit. In de openlucht word de GPS gebruikt binnenshuis, waar er veel beton is is de combinatie tussen WiFi en GPS, om nog nauwkeuriger te gaan werken. Er kan hier iets fout gelopen zijn. Wat kan je doen: Herstart de router, eventueel is het probleem daar mee opgelost.
    - Meld dit aan de app ontwikkelaar, het kan dat app een bug bevat waardoor de app verkeerde locatie weergeeft.
  • KorKor
    March 2017 aangepast
    Buiten kan je telefoon zijn GPS chip gebruiken en dan wordt er dmv. satellieten je positie vrij nauwkeurig bepaald. Binnen gaat dat bij mij niet, zelfs met een Garmin outdoor GPS heb ik binnen niet voldoende signaal om de positie te bepalen.

    Binnen wordt er gebruikgemaakt van Wi-Fi, dit doet je telefoon door te kijken welke Wi-Fi hotspots er bij je in de buurt te zien zijn (en wat hun signaalsterkte is), vervolgens wordt er dmv. het raadplegen van een (online) database en wat rekenwerk een positie bepaald. In deze database staan de namen van Wi-Fi access points en hun GPS coördinaten. Ook wordt de positie van de GSM-masten gebruikt.

    Bij mij in de straat zijn een heleboel access points, dus er kan vrij nauwkeurig bepaald worden waar de telefoon is. Nu kan het zo zijn dat er bij Volgendjaar in de buurt weinig access points zichtbaar zijn en de iPhone niet de juiste coördinaten kan bepalen of dat de coördinaat van één van de access points in de database niet klopt.

    Dus even naar buiten gaan voor je "9292" raadpleegt ;-) Of dmv. je postcode zoeken.
Log In of Registreer om te reageren.