Melding: geen sleutelhanger gevonden?

March 2017 aangepast in macOS 10.12 Sierra
Hallo beste Geniusleden,

sinds kort krijg ik een vervelend popupschermpje op mijn MAC met MacOS Siera late 2015 ebn 27 inch Retinascherm.
Bij het opstarten komt steeds het schermpje met de tekst: Er is geen sleutelhanger gevonden, met een mogelijkheid om te annuleren of herstel standaardinstellingen.
Heb beide mogelijkheden reeds uitgeprobeerd, echter blijft het schermpje opnieuw komen bij het opstarten.
Het rare is als ik de eerste of tweede mogelijkheid heb aangeklikt, mijn computer gewoon verder opstart en alles normaal werkt, zo ver ik zelf kan zien.
Heb ergens vroeger op een site eens iets gelezen over sleutelhanger-EHBO, maar vind dit nergens in mijn instellingen.
Iemand enig idee om dit vervelend schermpje te verwijderen?

Bedankt bij voorbaat
johan W

Reacties

  • Ik heb bij mijn vorige Mac ook zoiets gehad.
    Bij het opstarten moet ik een wachtwoord invoeren. Bij de "sleutelhanger" is dat wachtwoord hetzelfde. Ik heb toen het start wachtwoord gewijzigd en alles functioneerde weer. De sleutelhanger kun je vinden in systeemvoorkeuren onder iCloud.
  • Bij oudere OS X-versies had je een Sleutelhanger reparatiefunctie, maar dit is nu niet meer het geval. Aan de andere kant is er nu iCloud, hopelijk heb je in je iCloud instellingen Sleutelhanger aangevinkt staan?

    Heb je al geprobeerd om de Sleutelhanger App in de map Programma's/Hulpprogramma's te openen? Krijg je dan ook foutmeldingen?
  • Hallo Jogorissen & Kor,

    De sleutelhanger op zich krijg ik gewoon open zonder foutmelding. Waarom de Mac aangeeft dat die Sleutelhanger dus niet gevonden word begrijp ik niet, als de PC word opgestart.
    Heb nu ook reeds bemerkt dat sommige app. (Safari-Finder-Mail), soms niet meer reageren en vervolgens komt ook een scherm dat deze app niet meer werken. Als ik dan via het Appeltje op herstart druk, geeft een scherm aan om via FORCEERknop het scherm te ontgrendelen.
    Daarna komt foyutmelding dat het herstarten niet gaat, omdat een app (Safari-Finder-Mail) dit belet. Zonder dat ik dan iets doe word het scherm dan toch weer bewerkbaar. Onbegrijpelijk, enig idee wat er gebeurt?

    johan
  • Hallo,
    ik zit met een klein probleempje heb al gezocht maar vind het het niet tijdens het opstarten van mijn mac komt er een kader op (er is geen sleutelhanger gevonden, ik kan wel inloggen heb al alles geprobeerd wat er ik gelezen heb maar die kader blijft komen.
    wat kan ik daar mee om het weg te krijgen tijdens opstart.(ps macOS Sierra sleutelhanger EHBO staat niet bij mij)
    alvast bedankt
    jumbo2306
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • KorKor
    March 2017 aangepast
    Bij oudere OS X-versies had je inderdaad een Sleutelhanger reparatiefunctie, maar dit is nu niet meer het geval. Aan de andere kant is er nu iCloud, hopelijk heb je in je iCloud instellingen Sleutelhanger aangevinkt staan.

    Is dat het geval, dan kun je proberen je Sleutelhanger te resetten. Dit doe je door in de Finder naar de map Bibliotheek te gaan. Dus Finder -> Ga -> Druk de Alt-toets in en kies Bibliotheek, In die map ga naar de map 'Keychains' en open die. Je ziet in die 'Keychains' map een andere map met hexadecimale getallen, bijvoorbeeld B3BC2B6E-22FC-6AF8-9AF8-9DF6DF1ECCF2. Sleep deze map naar de Prullenmand en herstart je computer. Het kan zijn dat hierna het systeem vraagt om de locatie van de Sleutelhanger, kies er dan voor om een nieuwe Sleutelhanger aan te laten maken.

    Door bovenstaande handeling zijn nu al je paswoorden en dergelijke verwijderd uit je Sleutelhanger, als het goed is zorgt iCloud er nu voor dat ze weer teruggezet worden. Ik weet niet hoelang dit duurt en of alles terugkomt, noteer daarom voordat je dit doet de belangrijkste paswoorden, als je dat al niet gedaan hebt.

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier geen ervaring mee heb, maar als ik informatie hierover op de diverse websites lees zou dit kunnen werken. Probeer op eigen risico.
Log In of Registreer om te reageren.