Apple Mail synchroniseert niet met KPN webmail

March 2017 aangepast in macOS 10.12 Sierra
Sinds enige tijd merk ik dat de Apple Mailclient op iMac-MacOS niet synchroniseert met de webmail van de KPN. Het verplaatsen van berichten naar de prullenmand wordt wel gesynchroniseerd met bijvoorbeeld de iPhone, iPad en Outlook 10 op Windows PC, maar niet met de webmail van KPN. De KPN blijft volhouden dat een instelling op de iMac de oorzaak is. Ik heb afgesproken e.e.a. uit te testen en volgende week weer contact hierover te hebben. De KPN beweerde ook dat er meer Apple gebruikers het probleem gemeld zouden hebben. Wie kan mij verder helpen.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je het account al eens verwijderd en opnieuw toegevoegd?
  • @ Quinten. Ja er is al van ales geprobeerd. Conclusie: Het is een fout in MacOS 10.12.3 en zal worden gerepareerd in 10.12.5. Bedankt voor het meedenken.
  • timoshatimosha    Moderator
    March 2017 aangepast
    Webmail is een mail client. Ook de webmail van KPN is een mail client. Lees je even in wat betreft webmail:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Webmail

    Apple Mail is ook een mail client. Een mail client kan nooit direct met een andere mail client synchroniseren. Een mail client kan ook nooit direct synchroniseren met een iPhone, iPad of een Windows PC.

    Een mail client kan alleen synchroniseren met een mail server. Dat kan een IMAP of Exchange server zijn. In heel beperkte mate kan er ook gesynchroniseerd worden met antieke POP3 servers.

    Synchronisatie met antieke POP3 servers kan problemen veroorzaken omdat niet alle mail providers alle POP3 extensies gebruiken. Sommige mail providers gebruiken alle POP3 extensies, sommige slechts enkele extensies en nog andere providers gebruiken geen enkele extensie.

    Ben dus heel benieuwd over welke fout het hier gaat in macOS 10.12.3. Laat ook even weten wie gezegd heeft dat die fout zal opgelost worden in macOS 10.12.5?
  • March 2017 aangepast
    Sorry voor verkeerd gebruikte termen. De fout is dat er geen synchronisatie plaats vindt van de MacOS Mailapp>mail server KPN. Dus als ik een bericht verwijder op de iMac wordt het ook verwijderd op de iPhone,iPad en Outlook op Windows, echter niet op de mail server van de KPN. Wijzigingen vanaf de andere devices gaan wel goed. Apple Nederland kende dit probleem (ook met andere mail servers) en heeft een reparatieverzoek ingediend bij Apple.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.