Woning app, vaak 'geen reactie' Hue lampen buitenshuis

Hallo allemaal,

Even een frustrerende vraag, ik zit er al een tijdje mee maar ik krijg het niet opgelost.

Ik heb 30 Hue lampen en deze zijn allemaal in scenes opgenomen in de nieuwe woning app. Binnenshuis werkt het perfect, buitenshuis heb ik erg vaak dat ik de melding krijg bij de Hue lampen 'Geen reactie', op dat moment werken wel mijn thermostaat en stopcontacten. Ook de Hue app werkt buitenshuis altijd.

Ik heb geprobeerd om de bridge een vast ip adres te geven en de poort open te zetten. dit had geen effect. Toen heb ik in een impulsief moment bij Hue bridge vervangen en guess what, zelfde probleem.

Philips zegt: dit is een Apple probleem, bel hun; lijkt me onlogisch want andere homekit apparaten werken wel altijd en soms werken mn lampen ook.
Apple zegt: dit is een Hue probleem, bel met hun, of installeer alles opnieuw (al gedaan, geen effect).

Ik heb de bridge rechtstreeks op mijn router aangesloten.

Iemand tips? Suggesties?

Reacties

  • Hoi michel, weet je toevallig al wat het probleem is/was? Ik heb exact hetzelfde probleem. Via wifi werken de hue lampen perfect, maar zodra ik wifi op bijv mijn iphone uit zet en via 4g wil connecten met mijn woning app, zegt hij 'geen accessoires reageren'.
Log In of Registreer om te reageren.