Melding in Foto's

Veel opnames die in Foto's op mijn Mac zitten, oude vanuit Ifoto maar ook nieuwe, verdwijnen snel en op die plek komt een grijs driehoekje met een uitroepteken. Wat is dit en hoe krijg ik die opnames terug? Ik heb wat geprobeerd , maar steeds vergeefs.

Reacties

  • Nog steeds heb ik er problemen mee en niemand blijkt hier een oplossing voor te hebben.
  • Vergeten te melden dat het slepen of kopiëren van dit probleem ook niet lukt.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan je me zeggen waar jouw bibiotheek van Foto's staat, op je computer of op een externe schijf?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan je eens je Foto's bibliotheek herstellen. Het programma openen met comando ⌘ + Alt ⌥ ingedrukt
  • Mijn Foto's bieb staat op de Mac
  • Dit heeft niet geholpen. De foto opende zich wel (sommige in het zelfde map openen wel goed) maar verdwijnt dan snel achter de driehoek met uitroepteken.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik heb volgende tips gevonden op het internet:
    Bouw thumbnail opnieuw op:
    - Selecteer alle foto's die grijs staan.
    - Kies vervolgens Afbeelding ▸ Roteer links om (comando ⌘ + R) en vervolgens in tegengestelde richting (comando ⌘ + Alt ⌥ + R)

    Zijn de foto's in RAW
    - Open je 1 afbeelding en kies je voor Afbeelding ▸ Verwerk RAW opnieuw

    Laatste optie, ligt op een andere basis en dat is je besturingssysteem opnieuw installeren:
    Herstart de computer met comando ⌘ + R ingedrukt en herinstalleer alleen je besturingssysteem opnieuw. Zie: https://www.appletips.nl/os-x-opnieuw-installeren-zonder-je-gegevens-te-verliezen/

    Bron:
    https://discussions.apple.com/docs/DOC-8521
  • Ik heb een stuk of 20 gedaan als bovenstaand beschreven en het werkt!!!! Hoe het gaat na afsluiten en weer opstarten zie ik nog wel. So far, so good.

    Super bedankt!!!!!!!!!!

    Als de fout echt bij de thumbnails zit, ik heb er (helaas) vele ooit verwijderd in de tijd van IFOTO. Dat toen gedaan op advies van een collega en wist niet beter dat het geen kwaad kon.... en schiep daardoor extra beetje ruimte.
  • Inmiddels heb ik heel veel achter de rug. En het gaat bijna altijd goed!

    Alleen blijkt dit met scans in het verleden gemaakt niet te werken. Ook met foto's komende vanaf de Ifoon niet. Dan blijf de Mac steeds elders gegevens te willen zoeken, maar waar???
    Is daar ook zo'n slimme oplossing voor of is het dikker jammer?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dat zal eerder dikke jammer zijn.
    Wat is de extentie van de scans? Een simpele jpg of iets anders?
  • Het zijn vrijwel allemaal JPEG's. Het vreemde is dat die in IPhoto gewoon te bekijken zijn.
    Uit de Ifoon zit daar niets in (toen deed ik dat nog niet). Zou het kunnen dat bij het overzetten iets verkeerd kan zijn gegaan?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dat kan, maar wat kan ik niet direct zeggen.
  • Ik heb inmiddels een boel gerepareerd (dus was een heel goede tip!!!!).
    Echter na de recente update zijn de resterende verdwenen. Ook een veelvoud van andere. Heb je nog een idee? Misschien zijn de gerepareerde wel verdwenen, dat kan ik niet meer zien.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Apple kan ze misschien onzichtbaar gemaakt hebben, via de update.
    Je kan eens gaan kijken in de Foto's bibliotheek app als je ze daar terug vind.

    Ga naar je Afbeeldingen map op je computer daar vind je de Foto's bibliotheek terug. Met je rechtermuisknop kies je voor Toon paketinhoud. Hierin staan al je foto's en hoogt waarschijnlijk ook de grijze, al dan niet grijs.
  • Helaas kan ik ook hier niets vinden.
  • Ik heb geen idee waar de andere foto's te vinden zijn. Ik kan ook niet zeggen welke, want het zijn er heel veel.
  • Dit is een duidelijk geval van jammer!
    "Om de bibliotheek te openen, moet u iPhoto bijwerken naar de nieuwste versie." Jaja...

    Ook ben ik er achter gekomen dat met de recente update ook adressen dubbel zijn aangebracht. Ik kreeg nl verjaardag-meldingen 2 keer. Zou dat te maken kunnen hebben met de ook veranderde instelling van iCloud?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Nee dat is een fout dat helaas jammer vaak gebeurd. Door een fout in de synchronisatie zal iCloud bijvoorbeeld agenda’s opnieuw naar je computer synchroniseren. Gewoon iCloud verwijderen van de computer, deze herstarten en opnieuw toevoegen, ook het manueel verwijderen van de laagste agenda (in dit voorbeeld) helpt ook.
  • Ik ben er nu achter gekomen dat je bovenstaande tip toch wel heel rare gevolgen heeft.

    Tekstbestanden (Word en Excel) zitten er inmiddels diverse keren in, teksten alleen schrijven en/of met machtiging openen zijn onopeisbaar, teksten verdwenen en ga maar door.
    Inmiddels kan ik ook geen foto's uit Ifoto meer overtappen naar Foto's, kortom ik ben helaas na 6 jaar gelukkig gebruik van mijn Mac een beetje depri aan het worden. Bestaat er een bedrijf o.i.d. dat mij sur place kan helpen om hieruit te komen?
Log In of Registreer om te reageren.