Bootcamp partitie delen vanuit Windows?

February 2017 aangepast in Algemeen
ik weet niet of ik het hier de vraag kan stellen maar, ik probeer het maar. ik heb een IMac 27 inch 2015 waar ik Windows 10 op heb staan. Nu wil ik graag de BOOTCAMP partitie in 2 delen maken. Dit doe ik dan onder Windows 10. Nu vraag ik me af dat als dat fout gaat of ik in recoverymodus de schijf weer terug kan brengen naar 1 plak waarbij ik OSX opnieuw kan installeren? Dus als ik windows in tweeën deel kan ik dat dan weer herstellen als Windows niet meer wil starten? Tevens vraag ik me af of het ECHT niet mogelijk is om Windows 7 op deze machine te installeren?? Ik gebruik Windows namelijk voor Flightsimulator en deze loopt mooier onder Windows 7. Ik hoop dat iemand een antwoord heeft. Mijn dank is groot.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    February 2017 aangepast
    Je vragenstelling is vrij moeilijk, maar ik zal proberen zo goed mogelijk te overlopen.


    Je wilt je schijf (50% macOS en 50% windows) nog een keer te partioneren in (50% mac en 2 x 25% windows) Dit allemaal via Windows zelf.
    Stel dat het mislukt wil je direct overgaan naar 100% macOS.



    Het is niet mogelijk om een partitie met windows installatie aan te passen achteraf qua grootte dus is het ook niet mogelijk om dit in 2 te delen via windows. Je moet de partitie wissen en opnieuw beginnen met 2 afzonderelijke Windows installaties.



    Windows kan je enkel installeren op een mac via Bootcamp of via programma's als Parallels en VirtualBox.


    Wil je Windows partitie standaard altijd opstarten bij het opstarten van je computer dat kan.
    In macOS ga je naar Systeemvoorkeuren ▸ Opstartschijf en selecteer daar de harde schijf waarmee de computer moet standaard opstarten. Wens je tijdens het opstarten toch een andere schrijf te kiezen druk dan de alt ⌥ toets in, voor het keuzescherm.

    Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen en dat ik op alle vragen heb geantwoord.
  • timoshatimosha    Moderator
    February 2017 aangepast
    @TrojanPandora

    Bootcamp is ook een bootloader. Als je onder Windows gaat knoeien met de partities krijg je gegarandeerd serieuze problemen. Na dat geknoei weet Bootcamp immers niets van de aangepaste partitie structuur.

    Met Internet Recovery of een macOS installatie USB-stick kan je de schade herstellen. Opstarten van de recovery partitie zal waarschijnlijk niet meer lukken als de partitie structuur vernaggeld is.

Log In of Registreer om te reageren.