Over deze Mac / Opslag geeft geen bestanden

Hallo, ik heb sinds enkele weken een nieuwe macbook pro, na terugzetten van mijn bestanden had ik het gevoel dat er iets niet klopte, ik had te weinig vrije ruimte over. normaal kun je dit via Over deze mac / Opslag / Beheer makkelijk zien, echter blijft mijn nieuwe computer hangen bij systeem. hier blijft een draaiend wieltje langsgaan. de bestanden heb ik inmiddels gevonden, ik had iets dubbel gekopieerd, echter blijft het vreemd dat deze functie om mijn computer niet werkt.

Herkent iemand dit , of weet hoe je dit kunt oplossen

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je al eens herstart en de PRAM gereset.
    (comando ⌘ + Alt ⌥ + P + R, 20 seconden inhouden, de computer zal enkele keren herstarten).
  • Helaas, een herstart en PRAM reset lossen het niet op,
    zodra ik een PRAM reset doe laat hij direct daarna heel even de grote van het systeem zien, en daarna begint hij weer te draaien, en zie ik geen bestanden.
  • na de PRAM lijken ook de iconen in de launchbar niet meer onthouden te worden,
    na een herstart , of opnieuw inloggen staan ze steeds op een andere plaats ??
  • QuintenQuinten    Moderator
    Launchbar? Bedoel je Launchpad? Dat klopt hier vind je een lijstje terug van alles dat word gereset: https://www.appletips.nl/het-pram-en-nvram-van-je-mac-resetten/ waaronder schijfcache voor de launchbar.

    Kan je eens via Schijfhulpprogramma schijf-EHBO toepassen (zowel op de schijf als op de partitie). Er kan even goed iets zijn met de schrijf en lees rechten.

    Verder raad ik je anders even OmniDiskSweeper te gebruiken (hier ga je wel tot in de root bestanden dus opgepast met wat je zou verwijderen.
  • Inderdaad Launchpad bedoel ik, echter ook na de nvram reset werd iedere keer na een herstart de iconen door elkaar gegooid, dus als er geen nvram reset meer gedaan was.
    heb vanmorgen Sierra opnieuw clean geïnstalleerd, alles erop gezet, alles werkt.
    tot dat photo's klaar is met het terugzetten van de foto's. (67Gb). , daarna was het probleem weer terug.
    Blijft vreemd, ik weet het ook niet meer
  • timoshatimosha    Moderator
    February 2017 aangepast
    Hier wordt er ook heel lang gezocht naar System files. Ik weet niet of het een bug is of dat het gewoon lang duurt om alle system files op te zoeken.


  • QuintenQuinten    Moderator
    @Carl16 ik weet niet direct een mogelijke oplossing.

    @timosha bij mij staat wel al direct de grootte bij Systeem: 126gb (macOS 10.12.4 Public beta 3)
  • timoshatimosha    Moderator
    @Quinten

    Bij mij dus niet met macOS 10.12.4 Developer Beta 3.
  • timoshatimosha    Moderator
    Ik heb het twintig minuten laten lopen zonder resultaat. Zal een bug een report indienen.
  • Als het bij meer mensen zo is, dan zit ik er niet zo mee.
    ik werk graag met apple computers, heb er alleen in het verleden niet altijd geluk meegehad. 1x macbook pro binnen het jaar en Harddisk kapot , en nadien ook defect moederbord. Daarna een iPad air 2 welke na een half jaar allerlei schermproblemen gaf. wel allemaal onder garantie, maar toch heb je er een hoop verveel van als je er dagelijks mee werkt. vandaar dat nu al mijn voelsprieten uitstaan. :)

    Bedankt.
  • timoshatimosha    Moderator
    Als ik feedback krijg van Apple Developer Relations over het bug report zal ik dit topic aanvullen.

    //slotje

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.