iPhone 6s maakt geen verbinding met eigen Wi-Fi.

February 2017 aangepast in Airport en netwerken
Hallo,

Twee dagen terug viel op mijn iPhone 6s plus de verbinding met mijn eigen WiFi thuis weg. Ik heb denk ik alle tips al doorlopen. iPhone opnieuw gestart. Mijn modem (KPN experiabox) opnieuw gestart. Modem kanaal verandert, modem volledig gerest en nieuwe netwerknaam/ wachtwoord ingesteld. iPhone gereset en zelfs leeg gehaald en alles opnieuw geïnstalleerd. Echter zonder resultaat. Het WiFi van de buren ( heb het wachtwoord gekregen) pakt hij probleemloos. Het thuisnetwerk wordt wel gepakt door mijn iPad, de iPhone 6 van mijn vrouw en de laptop. Meermalen contact gehad met KPN, maar alles lijkt in orde. Toen mijn verbinding ermee stopte vielen bij de eerder genoemde apparaten (incl de bedrade Wii) ook de verbindingen weg maar na resetten van de experiabox werken deze weer probleemloos. Alleen mijn iPhone niet.

Iemand enig idee? Kan het toch de experiabox zijn? Of iets in mijn iPhone?
Mijn toestel draait al geruime tijd op iOS 10.

Dennis

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Gebruik je een Mac met datzelfde iCloud account? Je kan altijd proberen om via Systeemvoorkeuren ▸ Netwerk ▸ Wifi ▸ Geavanceerd... ▸ Wifi, jouw netwerk helemaal naar boven te plaatsen. Zodat jouw netwerk als eerste word gekozen. Dit word via iCloud gesynchroniseerd zodat je iPhone instellingen zijn aangepast.

    PS: Maak je gebruik van vaste IP-adressen? Het kan daar ook aan liggen dat er een toestel het zelfde IP-adres heeft en jouw iPhone dus geen toegang krijgt.
  • Ik heb geen mac. Zag op de laptop laatst wel even kort een melding dat een ander apparaat hetzelfde up adres gebruikt. Hoe kan dit zo ineens dan? En vooral... kan ik dit aanpassen?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je router deelt IP-adressen uit, willekeurig. Behalve die uit de lijst komen met vaste IP-adressen die gelinkt zijn aan het uniek MAC-adres van een toestel (iOS: Instellingen ▸ Algemeen ▸ Info ▸ Wifi-adres). Anderzijds kunnen toestellen ook een vast IP-adres eisen zoals printers, dit komt in conflict wanneer je printer opstart. Maar dat weet je WiFi-router dus niet. Hoe los je dat op? Op je router kan je aangeven welke IP-adressen aan welke MAC-adressen zijn gekoppeld. Hoe geraak ik aan het consolemenu van mijn router? Vaak is dit het webadres 192.168.0.1 het kunnen ook andere IP-adressen gebruik hiervoor je handleiding van de router.

    Andere toestellen kunnen zijn: scanners, netwerk-hardeschijven, security-camera's, televisies, koelkasten, ...
Log In of Registreer om te reageren.