Final Cut Pro: problemen bij aanmaken project op DVD?

November 2016 aangepast in Algemeen
Sinds de update van fcp 10.2 naar 10.3 ondervind ik problemen met project branden op dvd. Bij 66% krijg ik de melding dat 'maak schijf is onverwacht gestopt tijdens het gebruik van plugin authorscript'.
Er komt wel een pop up tevoorschijn met dat het branden succesvol is uitgevoerd, maar niks is minder waar. Dvd is nog steeds leeg en probleem krijg ik niet opgelost. Met FCp 10.2 ging het altijd goed en had ik nooit problemen, maar sinds de nieuwe versie kan ik niks meer overzetten.
Ik baal echt als een stekker want ook Apple weet niet waar het probleem aan ligt. Wellicht dat er iemand hier is die mij kan helpen.

Groetjes Samira

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Apple heeft net een update uitgebracht 10.3.1 met verschillende bugfixes, hopelijk is het daarmee opgelost.
  • Quinten, bedankt voor je reactie.
    Ik heb even gekeken Apple store, ik zie dat er een update is op Imovie. Bij mij ligt het probleem in Final cut pro x, is een andere montageprogramma van Apple. Ik denk niet dat het iets uit zou maken gezien het 2 verschillende programma's zijn. Maar toch bedankt voor het meedenken,
  • QuintenQuinten    Moderator
    Neen hoor er is ook een update voor Final Cut Pro
    Zie: http://www.iclarified.com/58031/apple-releases-final-cut-pro-1031

    Je kan best eens de updates opnieuw laden in de Mac App Store
  • Hallo Quinten,

    Bedankt voor je reactie!

    Bizar genoeg zie ik de update voor FCP niet terug in mijn App Store.
    Ik heb nu wel mijn pc geüpdatet naar Sierra, hiervoor gebruikte ik el capitan. Weet niet of het daar aan ligt, maar nog steeds zie ik de update niet terug.
    Ik heb inmiddels al gebeld met Apple, zij geven aan dat het niet overal tegelijk in de wereld beschikbaar is, dus Nederland kan de update wat later zien. Maar dat lijkt me sterk, gezien jij de update wel terug ziet en ik niet.

  • QuintenQuinten    Moderator
    Neen ik gebruik FCP niet. Ik las dit op de fora hierboven vernoemd.
  • Beste samira ik heb hetzelfde probleem als jij. Zit in ftp 10.3.2. Ben van alles aan het proberen, maar niks lukt. Is flink balen. Zou mooi zijn als je een project vanuit ftp kon overzetten naar imovie, maar dat lukt me ook nog niet.
  • @ArendLeutscher,

    Vreemd, ik heb net geprobeerd en bij mij heeft FCPX 10.3.2 netjes een dvd gebrand zonder foutmeldingen.
  • Hallo Michel,
    Ik zit nog steeds te modderen en het probleem is dat ik wel een dvd kan branden, maar dat wanneer ik de film van de dvd afspeel de beeld kwaliteit niet goed is. Het is net of er verticale doorzichtige lamellen voorlangs zitten en dat zie je vooral bij bewegende beelden dan zie er allemaal strepen volgen achter de bewegende objecten. Als ik mijn project zelf afspeel in FCPX (10.3.2) dan is het film beeld wel goed. Dat het bij jou wel goed gaat geeft mij een beetje hoop en ik moet misschien naar iemand op zoek die mijn projecten voor mij kan branden om in ieder geval dit op tijd af te hebben voor mijn deadline. Groet, Arend
  • Ik heb net mijn gesprek met Apple gehad en die hebben mijn probleem kunnen oplossen. Mijn probleem met de beeld kwaliteit na branden van een dvd is opgelost als volgt: Klik op de inspector button en dan hier veranderen naar 1080p.
  • QuintenQuinten    Moderator
    @ArendLeutscher Het effect dat jij hebt heet Interlaced Scanning en werd gebruikt bij beeldbuistelevisie omdat de beelden werden opgebouwd op een even en oneven manier. Om toch een vloeiend beeld te hebben werd er dus vals gespeeld door dit effect toe te passen om toch een perfect beeld te hebben. Maar met de huidige schermen is dit effect niet meer nodig maar zie je het wel duidelijk als het is toegepast.
  • @ArendLeutscher

    Zelf nog niet gehad, maar goed om te onthouden.
    Top dat het is opgelost, en bedankt voor het delen van de oplossing
Log In of Registreer om te reageren.