Verwijderen bijlagen mail

Sinds installatie van Sierra kan ik in Mail bijlagen bij een bericht niet meer verwijderen. In het menu onder Bericht is die opdracht steeds grijs, dus niet beschikbaar. Daardoor moet ik mijn berichten altijd inclusief bijlagen opslaan en krijg ik dus allerlei documenten of foto's dubbel (ook al apart opgeslagen in Finder) of onnodig op mijn Mac.
Bijvoorbeeld: ik stuur iemand foto's en die persoon reageert, waarbij hij mijn eigen foto's weer meestuurt. Die foto's wil ik dan verwijderen voor ik de reaktie opsla en dat verwijderen gaat dus niet meer.
Is hier een oplossing of een truukje voor of kan ik beter naar een ander mailprogramma overstappen. Wat is dan een goed alternatief voor Mail? En dan bedoel ik niet gmail of hotmail oid.

Reacties

  • In het algemeen kan ik nu stellen dat het verwijderen van bijlagen in Mail sinds macOS Sierra niet meer mogelijk is. Het staat wel in het menu onder bericht, maar ik heb het nog niet geactiveerd gezien. Dat is jammer, want nu loopt het geheugenbeslag flink op.
    Heeft iemand een oplossing? Of moet het bij Apple worden aangekaart? Waar kan dat?
  • timoshatimosha    Moderator
    January 2017 aangepast
    Ik gebruik alleen en uitsluitend iCloud mail (@mac.com, @me.com en @icloud.com). Ik kan in macOS Sierra net, zoals bij alle vorige versies van OS X, mail bijlagen verwijderen met de menu functie.

    Ik denk dus dat jouw stelling niet helemaal klopt. Jouw probleem is dus zeker geen bug.






  • QuintenQuinten    Moderator
    (in het Nederlands) Bericht ▸ Verwijder bijlagen.
  • Zoals uit bijgaand plaatje blijkt is in het menu 'Bericht' het onderdeel 'Verwijder bijlagen' vaag. Want het werkt niet. De foto's in het betreffende bericht kan ik wel opslaan in de Finder, maar ze blijven óók in Mail aan het bericht verbonden, want ik kan ze niet verwijderen.
    Ik heb overal gezocht naar een mogelijkheid, zit inmiddels, omdat je op een gegeven moment overal maar op klikt in de hoop dat het helpt, opgescheept met een iCloud mailadres waarvan ik niet weet wat ik er mee moet, maar blijf worstelen met groeiende opslag van bijlagen die ik niet meer uit de mails kan verwijderen.
    Dus als iemand kan helpen...


  • Ik moet helaas concluderen dat er geen oplossing is voor dit Sierra probleem.
    Jammer.
  • timoshatimosha    Moderator
    February 2017 aangepast
    Als je denkt dat het een probleem met Sierra is dan dien een bug report in bij Apple:

    http://www.apple.com/feedback/macosx.html

    Hier is dat probleem op vier (4) Macs met macOS Sierra (10.12.3 en 10.12.4 Beta) in ieder geval niet aanwezig. Zoals eerder geschreven gebruiken wij wel uitsluitend iCloud mail. Misschien moet je ook eens aangeven welke mail provider jij gebruikt. En welke mail servers die provider gebruikt: IMAP, Exchange of het antieke POP3?
  • Sorry, zie nu pas je reaktie.
    Ik gebruik het programma Mail, waarin ik vroeger de bijlagen kon verwijderen. Mijn provider is Zeelandnet en in Mail heb ik daarvoor een POP3 account. Al jaaaren.
    Als ik er een IMAP van zou maken lost dat niks op volgens mij. Het is iets in het programma Mail.
    Misschien willen ze zo iedereen dwingen over te gaan op iCloud. Daar kan het inderdaad wel. Ik voel daar niets voor, ik zit al met een iCloud adres waarvan ik niet weet wat ik er mee moet. Je e-mailadres wijzigen is een ramp, dat doe ik als het even kan niet meer.
  • timoshatimosha    Moderator
    Waarvan akte. Mag er een slotje op dit (oude) topic?

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.