iPhoto kan foto's niet vinden en openen

November 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Als ik in de catalogus van iPhoto op foto's klik krijg ik vaak de melding:
De foto ...... kan niet worden geopend omdat het originele onderdeel onvindbaar is.

Ik ben gewend mijn foto's eerst te importeren en te bewerken in Lightroom, vervolgens de bewerkte foto te exporteren naar het bureaublad in PSD-formaat en vervolgens te importeren in iPhoto.
Ik heb mijn foto's in iPhoto geordend in mapjes. Vind ik handig
groet
Frans Roefs

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Wat bedoel je met "mapjes"? Als dat albums zijn dan zijn dat geen "mapjes". Een album is een index met verwijzingen naar de foto's in de Events (Gebeurtenissen?). Als de originele foto niet meer in de Events staat kan je zulke problemen krijgen met de albums.
  • Ik denk dat jij - wat ze noemen - een 'referenced library' hebt. Dit houdt in dat jouw foto's niet worden geïmporteerd in iPhoto, maar dat de 'plaatjes' die je ziet eigenlijk een snelkoppeling is naar een fotobestand op je Mac. Waarschijnlijk heb je het originele bestand verplaatst of verwijderd en nu kan iPhoto dat bestand niet meer vinden. Je moet overstappen naar een 'Managed Library'.

  • EDIT: Dit lost echter niet je probleem op met de foto's die je nu kwijt bent. Ik weet niet of je de originele bestanden nog hebt?
Log In of Registreer om te reageren.