"Plaktoetsen" wordt pas geactiveerd na inloggen?

February 2017 aangepast in macOS 10.12 Sierra
Vanwege mijn handicap heb ik de functie PLAKTOETSEN en MUIS FUNCTIE in toegankelijkheid aanstaan. Alleen nu is het probleem dat deze functie's pas geactiveerd worden zodra ik ingelogd ben. Mijn APPLE ID kan alleen aangemaakt worden als er in wachtwoord een hoofdletter wordt gebruikt. En nu zal je het wel het probleem voelen aankomen, zolang ik niet ingelogd ben werkt plakfunctie niet. Is er een moeilijkheid om deze functie('s) al ingeschakeld te hebben zodra IMAC aangezet wordt. Dus dat ik niet eerst hoef in te loggen. Alvast bedankt.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    in macOS heet dit grendeltoetsen onder Toegankelijkheid ▸ Toetsenbord, bij Windows is dit Plaktoetsen.

    Je kan wel anders eens kijken naar een aantal zaken in je Systeemvoorkeuren:
    - Gebruikers en groepen ▸ Inlogopties > Gebruik VoiceOver in inlogvenster.
    - Je kan er ook kiezen om Automatisch in te loggen bij het opstarten.
    - Verder hoef je niet het wachtwoord van je Apple ID in te stellen als wachtwoord. Je kan eender welk wachtwoord kiezen bij jouw account. zo is zelfs een ENTER voldoende bij het wijzigen van wachtwoord. De volgende keer dat je dan je computer opstart hoef je enkel je account te kiezen en op enter te duwen zonder iets in te geven.
  • Je zou kunnen overwegen om de iMac niet uit te schakelen. Ik start alleen op als hierom gevraagd wordt, bijvoorbeeld bij updates.
Log In of Registreer om te reageren.