Foto bibliotheek openen vanuit externe HD

Hoi!

Enige tijd geleden heb ik een volledige back up gemaakt met Time Machine van mijn iMac.
Ik heb mijn iMac verkocht en een nieuwe Macbook Pro gekocht.
Nu wil ik mijn Photo Library open op mijn Macbook Pro maar krijg steeds een foutmelding.

Ik leg even uit hoe ik tewerk ben gegaan:

Ik open de Foto's App terwijl ik de Option knop ingedrukt hou:


Vervolgens ga ik naar mijn externe HD, open de backup folder en ga naar de map Afbeeldingen waar de oude foto bibliotheek staat:


Als ik deze library selecteer en wil openen krijg ik deze foutmelding:



De foto bibliotheek is een 300GB groot, ik kan deze ook niet kopiëren naar mijn Macbook Pro want heb maar 256GB HD :pensive:
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik mijn foto's niet kwijt!!! :disappointed:

Kan er iemand mij helpen?

Alvast heel hart bedankt!

Groetjes

Matthias

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Zo werkt dat niet. Een Time Machine backup is een sparsebundle met een incrementele backup. Daar kan je niet zo maar een bestand of bibliotheek gaan uitplukken. De toegangsrechten en file UID zullen dan nooit kloppen.

    Als je die data met Time Machine terugzet zal de TM de toegangsrechten en UID aanpassen aan de nieuwe gebruiker en bestand(en).
  • Timosha bedankt voor je reply, zou je me kunnen uitleggen hoe ik de bibliotheek wel open zou krijgen? :persevere:

    Als ik de time machine app open vind hij zogezegd wel geen backup bestanden?
    Ik krijg de melding: "Kan geen verbinding maken met een huidige Time Machine-reservekopieschijf."

    Alvast bedankt
  • timoshatimosha    Moderator
    February 2017 aangepast
    Het is allemaal nogal onorthodox wat je daar aan het doen bent. Probeer het eens met "Browse Other Time Machine Disks":



    En lees de Time Machine tips van Pondini. De tips zijn al een beetje belegen maar het meeste klopt nog:

    http://pondini.org/TM/17.html

    "How Time Machine Works Its Magic" is nog altijd actueel. Lees vooral het hoofdstuk over "Hardlinks". Als je dat begrijpt begrijp je ook waarom sommige dingen die jij wil doen niet werken. Ook hier is een "map" niet altijd een map.

    http://pondini.org/TM/Works.html


  • Timosha, hartelijk bedankt voor de hulp!
    Ondertussen heb ik mijn oude backup kunnen raadplegen :blush: , maar hoe krijg in nu 300GB aan fotos op mijn 256GB laptop? :confused: Niet natuurlijk! :tongue:
    Kan ik de bibliotheek kopiëren naar een ander HD dan, of krijg ik dan nog steeds die toegangsrecht-fout? Of misschien kopiëren naar iCloud? Maar dan zal ik mijn cloud wel moeten upgraden naar 500GB.
    Ik heb ook een NAS, maar hier naartoe kopiëren gaat niet vrees ik. (icoontje is lichtgrijs)

    Sorry voor m'n vele vragen, ik voel me wel een echte 'leek' nu.

    Hartelijk dank en alvast een fijn weekend gewenst!!!

    Groetjes

    Matthias
  • timoshatimosha    Moderator
    Kan ik de bibliotheek kopiëren naar een ander HD dan, of krijg ik dan nog steeds die toegangsrecht-fout?
    Als je dat met de Time Machine app doet zou dat moeten lukken. Zie onderstaande tip:

    http://pondini.org/TM/16.html
Log In of Registreer om te reageren.