Afbeeldingen mappen ook in "al mijn bestanden"?

February 2017 aangepast in Algemeen
Hey mensen ik heb een vraag .ik heb een map met allemaal wallappers op mijn usb stick staan .
die map verplaats ik naar mijn afbeeldingen bij mijn gebruikers account in finder .
maar als ik dit doe dan staan ook nog een keer all mijn afbeeldingen bij all mijn bestanden loss .kan ik dit anders doen zo dat de wallappers niet in all mijn bestanden komen de staan rechts bij finder in menubalk .dat i zwaar iritant .

groetjes stevie hopelijk beetje duidelijk deze vraag

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Dat klopt, al mijn bestanden is slechts een overzicht van al je bestanden die op je Mac staan. Het telt niet dubbel, het is maar een overzicht.
  • Beste Wesley bedankt voor reactie. Alleen zou ik dat kunnen wijzigen. Wand bij All mijn bestanden daar wil ik juist clean houden .het gebeurt alleen bij wallpapers. De rest kan ik altijd wegroien maar als ik dit met wallpapers doe dan zijn ze ook in map weg bij mij .en als ik het via usb stick zet en me iMac wil opstarten gaan die wallpapers weg om dat me usb stick geen opstart schrijf is. Dus me vraag is kan ik die map ergens plaatsen zo dat ze niet in all mijn bestanden komen te staan. Groetjes stevie
  • QuintenQuinten    Moderator
    February 2017 aangepast
    Stevie, je begrijpt dit verkeerd.

    De Map Al mijn bestanden is eigenlijk een tool (GEEN MAP) die al je bestanden toont, dit verzameld met andere worden alle bestanden. Het word ook aangeraden aan beginnende gebruikers in deze map bestanden niet te wijzigen (verwijderen, enz.). Met andere woorden dit is geen map.

    Al jouw bestanden zullen in volgende mappen terug te vinden zijn. Dit zijn dus veilige plaatsen om aan bestandsbeheer te doen. Maar voor bepaalde mappen (Afbeeldingen, Films en Muziek) heb je programma's die speciaal voor jou de bestandsbeheer zullen doen, zoals Foto's, iTunes en iMovie.
    - Afbeeldingen
    - Desktop (bureaublad)
    - Documenten
    - Downloads
    - Films
    - Muziek

    Al mijn bestanden is eigenlijk een overzicht alfabetisch van alle inhoud van deze bovenstaande vernoemde mappen, met nog eens alle bestanden uit de volgende mappen.
    - Programma's
    - Bibliotheek (zit verborgen)
    - Aangesloten externe opslag zoals jouw USB
    - En nog tal van van andere locaties
    Stel dat je iets verwijderd via Al mijn bestanden zonder enige kennis of bewust zijn, kan het je computer schaden of een programma.


    Nog steeds niet overtuigd:
    Probeer maar eens te zoeken naar een afbeelding in Al mijn Bestanden die jij zelf hebt op jouw computer gezet. Sleep deze naar je bureaublad en je zal zien dat deze afbeelding nog steeds in Al mijn bestanden zit, de plaats (pad) is juist enkel veranderd naar Desktop.
  • Ga vooral die "map" Al mijn Bestanden niet legen in de prullenmand, want dan gooi je de echte bestanden weg. Als je dan je prullenmand leegt, dan ben je die bestanden echt kwijt. Al mijn Bestanden is een zg. 'slimme map', oftewel een continue zoekopdracht.

    Als je op een bestand in Al mijn Bestanden klikt, terwijl je de rechtermuisknop ingedrukt houdt, dan krijg je een menu en hier zie je de optie Toon in bovenliggende map, kies dit en dan zie je de echte fysieke map waarin het bestand staat.

    Als je die "map" niet meer wil zien in de Finder, kijk dan hier hoe je het daar vanaf komt:
    https://www.appletips.nl/al-mijn-bestanden-uitschakelen-verwijderen/
  • Hey guys heel erg bedankt.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.