Tweede back-up met Time Machine of met ander programma?

Ik gebruik Timemachine i.c.m. een Time Capsule om een back-up (sparsebundle) van de iMac te maken. Maar om zeker te zijn dat mijn dossiers en muziek- en filmcollectie niet verloren gaan wil ik een tweede back-up maken. Hiervoor heb ik een tweede TC (ook handig als uitbreiding van het Wifi-netwerkwerk) op kop getikt. Nu is mijn vraag wat verstandig is: Timemachine hiervoor gebruiken of met een synchroniseer programma zoals bijv: Syncfolders Pro een gewone back-up maken. Wie heeft hier ervaring(en) mee?

Reacties

  • February 2017 aangepast
    @timosha Ik had dat gelezen, maar ben toch van mening dat je Timemachine kunt gebruiken i.c.m. een willekeurige andere HD en dat je met een synchroniseerprogramma heel goed back-ups kunt maken op een Time Capsule. Dat laatste doe ik namelijk met dossiers waarin frequent wijzigingen plaatsvinden. (de uitsluitingen bij "opties" van Timemachine)
  • Vraagje: Kan ik met SuperDuper of CCC een opstartbare kloon van de iMac maken, met de tweede Timecapsule (opgenomen in mijn netwerk) als doelschijf?
  • February 2017 aangepast
    Het antwoord op bovenstaande vraag kreeg ik intussen via een ander forum. Ik heb een USB opstartschijf gemaakt. Blijft mijn verzoek aan jullie om mij tips/aanbevelingen te geven over een goed (bij voorkeur free) programma om mijn HD te klonen. Dus welk prog is de beste SD/CCC of een ander?
Log In of Registreer om te reageren.