iPhone 7 en aangepaste software Bluetooth

January 2017 aangepast in iOS 10 of eerder
Hi,
In mijn VW heb ik een touch adapter voor handsfree bellen. Met mijn iPhone 4S heb ik een uitstekende verbinding
Mijn iPhone 7 koppelt direct, maar een telefoongesprek voeren levert krakend geluid op. Apple heeft mijn iPhone omgeruild maar het probleem blijft
De VW dealer zegt dat apple de software ban de blue tooth in de iphone7 heeft bijgesteld.
VRAAG:
Wie weet een oplossing?
mvrgr
Ale

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Verschil in bluetooth tussen de 4s en 7:
    iPhone 4s
    Bluetooth 4

    iPhone 7 (Plus)
    Bluetooth 4.2

    Op zich moet dat geen probleem geven.

    Wat kan je doen:
    - Verwijder de connectie, en voeg die opnieuw toe.
    - Verbind is met een andere 7, geeft dit dezelfde problemen
    - Zit er iets tussen het iPhone en de zender? Een hoesje kan ook een stoorzender zijn. verwijder die.
    - Schakel bluetooth uit en terug aan.
    - Heb je de laatste update? iOS 10.2.1 (vind je onder Instellingen ▸ Algemeen ▸ Info)
    - Herstart de iPhone, door de min- (volume) en sluimerknop ingedrukt te houden tot het Apple logo verschijnt. (bij oudere toestellen was dit de home- en sluimerknop)
    - Herstel de netwerkinstellingen: Instellingen ▸ Algemeen ▸ Stel opnieuw in (onderaan) ▸ Hersel netwerkinstellingen, dit verwijderd alle bestaande connecties van Bluetooth en WiFi.
  • Beste Quinten,
    Hartelijk dank voor je snelle en uitvoerige reactie met instructies.
    Het is zelfs zo dat Apple mijn Iphone7 heeft omgeruild voor een ander exemplaar.
    Geen positief resultaat.
    Als ik in de Touch Adapter als in de telefoon de contacten allemaal wis, kan ik alleen via het scherm van de Touch Adapter een telefoonnummer intoetsen om storingsvrij te kunnen telefoneren.
    Zodra ik dat doe van de telefoon of een contactpersoon gebruik, is de verbinding alleen keihard gekraak met ver weg wat stemgeluid.
    Kortom ik kan niet handsfree bellen en het ziet er naar uit dat ik opnieuw een dure module moet kopen om de huidige onder de passagiersstoel geplaatste te vervangen.
    Ik baal als een stekker........
    Wie o wie weet een goeie oplossing. Apple had de bluetooth software niet moeten aanpassen en/of VW had moeten volgen.....
  • QuintenQuinten    Moderator
    Apple volgt enkel de standaarden en heeft geen aanpassingen gedaan sinds de 4s. De grootste verandering die er is geweest van bluetooth bij de iPhone was van de 4 (bluetooth 2.1) naar de 4s (bluetooth 4).

    Heb je mijn andere tips ook gevolgd?
  • Goedemorgen Quibten
    Uiteraard heb ik al je aanbevelingen opgevolgd. Dit had ik overigens ook al een keer moeten uitvoeren van een senior adviseur
    van Apple.
    Mij wordt door de dealer verteld dat ik de module onder de passagiersstoel moet vervangen (een kostbare zaak) Ik baal als een stekker.
    Ik hoop dat je een andere oplossing weet
  • timoshatimosha    Moderator
    January 2017 aangepast
    @arie

    Meer ondersteuning/oplossingen dan je al gekregen hebt op forum.vwpassat.nl zal je op dit forum ook niet krijgen:

    http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/40671-touch-adapter-en-iphone-7/

    Het is heel jammer dat die Touch Adapter die je nu hebt niet (volledig) compatibel is met Bluetooth 4.2 LE (LE = Low Energy) maar daar is helaas niets aan te veranderen. Raar dat er geen firmware update bestaat voor die dure Touch Adapter.
  • Is een VW-probleem! Met mijn Toyota heb ik met de iPhone7 geen probleem? Zit er soms sjoemelsoftware in de VW,
  • timoshatimosha    Moderator
    Dit is inderdaad een VW-probleem dat op dit forum niet kan opgelost worden.

    //slotje

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.