Geluid valt uit op Mac Mini

January 2017 aangepast in Hardware problemen
Allen,

Sinds de stroom uitviel heb ik iets vreemds: ik heb via de koptelefoonuitvoer mijn mac Mini aangesloten op luidsprekers. Ook gebruikte ik de remote app van apple om muziek aan te zetten enz. Sinds de stoomuitval krijg ik wel geluid als de iTunes aanzet maar zodra ik de Mac Mini activeer via een bluetooth trackpad of -toetsenbord of via muziekdeling van mijn MKBP valt het geluid uit. Totdat ik de Mac Mini laat sluimeren en weer alleen via mijn remote app weer geluid hoor.
Ik heb al de stroom eraf gehaald, vijf seconden de aan/uit knop ingedrukt gehouden en vervolgens weer opgestart. Geen verandering.Ook een harde reset (alt, cmdl, r) haalt niets uit.

Weet iemand een oplossing?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    PRAM reset: Opstarten met volgende toetsen ingedrukt tot je enkele maal het opstart geluid hoort: Comand ⌘ + Alt ⌥ + P + R. (zorg ook dat alle onnodige fysieke aansluitingen op de mac Mini zijn uitgetrokken zoals hoofdtelefoon aansluiting)
  • Pram reset heb ik al gedaan zoals ik al aangaf. Ook zo'n reset zonder kabels aangesloten geeft dit geen resultaat. Het lijkt nu. Zo dat mijn geluid het wel doen op het monent dat mijn mini in de sluimerstand komt. Zodra ik mijnbluetooth toetsenbord of trackpad aandoen en dus mijn mac activeer het geluid ermee ophoudt. Vreemd...
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik raad je aan om eens macOS opnieuw te installeren zie dit artikel. https://www.appletips.nl/os-x-opnieuw-installeren-zonder-je-gegevens-te-verliezen/
  • Dit hielp Quinten, thx!!! Het werkt weer zoals vanouds.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.