Mail terugzetten na schone installatie

January 2017 aangepast in macOS 10.12 Sierra
Hoi
Tot voor kort werkte in nog met yosemite, maar zoveel problemen met computer, moest echt een schone installatie op. Dus goede backups gemaakt. Handmatig en uiteraard met Time Machine.
Heb er de hele dag voor uitgetrokken om alle apps er opnieuw op te zetten etc.
Maar ik dacht met de .plist van mail dat ik mijn mailbox weer helemaal update zou hebben, maar dat is niet het geval.
Ik ben helemaal uitgezocht op internet, dus vandaar mijn vraag hier: hoe krijg ik mijn emails (ik heb er een stuk of 8) weer in 'Mail'?
Dit is het enigste wat ik overigens terug wil zetten na deze schone installatie.
Ik hoor graag!

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    January 2017 aangepast
    Een property list (.plist) is maar een beschrijving van een functie. Je zal de directory ~/Library/Mail/ moeten terugzetten met Time Machine.

    Yosemite gebruikt, als ik mij nog goed herinner, Mail V3 (of zelfs V2). Na het terugzetten zal de Mail de oude versie converteren naar Mail V4 (hoop ik).
  • January 2017 aangepast
    oke, dat wil ik proberen, maar de Mail map in mijn systeem bibliotheek heb ik al gekopeerd en als ik mail open gebeurt er niets :(
    In Yosemaite had ik 3 bibliotheken en in Ssierra zie ik er maar 1 ... ik weet niet of daar nog verschil in zit?

    Ik zie inderdaad in de Mail map in de Bibliotheek van Sierra een V4 map met al de mailboxen staan, maar ze komen niet tevoorschijn in MAIL zelf...
  • timoshatimosha    Moderator
    January 2017 aangepast
    Probeer eens om de mailboxen die je ziet in ~/Library/Mail/V4/ te importeren met de Mail app .
Log In of Registreer om te reageren.