Hoe fotoalbum met foto's erin verplaatsen naar externe HD?

January 2017 aangepast in macOS 10.12 Sierra
1. Hoe kan ik een album met fotos erin, of een mapje met een album met fotos erin verplaatsen van mijn iMac naar een externe HD?
2. Hoe kom ik aan de app google fotos voor iMac?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Als je met "een album" of "een mapje met een album" albums bedoelt uit de Foto's app dan kan je die niet afzonderlijk verplaatsen. Die "mapjes" zijn namelijk geen mapjes maar een index met verwijzingen naar de foto's. Je zal dus de hele Foto's bibliotheek moeten verplaatsen naar de externe HD.
  • Hoi Timosha,
    Dank voor je reactie! Dat wordt, met vele duizenden foto's uit vele landen en over vele jaren een ingewikkelde klus dus. Wanneer je tips hebt hoe die 'bulk' te kunnen ver-/bewerken, dan houd ik me aanbevolen.
    Groeten,
    Gerrit Ekkel.

    Dag JMR,
    Inderdaad. Heb geprobeerd de app te downloaden, maar ik krijg hem niet aan het werken.
    Groeten,
    Gerrit Ekkel.
  • JMRJMR
    January 2017 aangepast
    @Gerrit_Ekkel

    https://www.appletips.nl/hoe-fotos-exporteren-uit-fotos-voor-os-x/

    In Foto's onder "Weergave"/albums, het album selecteren, en dan via "Archief" kun je die exporteren in je zelfbenoemde map.
  • timoshatimosha    Moderator
    "Exporteren" is niet hetzelfde als "verplaatsen". Na een export blijven de foto's toch nog in de Foto's bibliotheek staan (tenzij men die nadien manueel verwijderd).
  • Fotos verplaatsen van de Mac naar m'n EHD lukt wel (nadat ik NTFS-drivers heb gekocht/geinstalleerd). Niet echt gebruiksvriendelijk.
    MAARRRR: Wanneer ik een album selecteer en via de menubalk wil exporteren, dan blijven de opdrachtmogelijkheden lichtgrijs: ik kan dus geen album via fotos/archief--->exporteren.

    Moet ik dan de conclusie trekken dat een album via programma fotos/archief/exporteer niet kan verplaatsen??
  • timoshatimosha    Moderator
    January 2017 aangepast
    Moet ik dan de conclusie trekken dat een album via programma fotos/archief/exporteer niet kan verplaatsen??
    Dat is de juiste conclusie. Waarom dat de juiste conclusie is heb ik al uitgelegd in mijn eerste bericht van deze discussie.

    Het New Technology File System (NTFS) valt onder licenties van Microsoft. Een Mac kan licentievrij het NTFS bestandssysteem lezen. Om ook op een NTFS bestandssysteem te kunnen schrijven met een Mac moet men inderdaad drivers kopen. Of men gebruikt het licentievrije exFAT bestandssysteem (dat ook door Windows computers kan gelezen worden). Dat heeft dus niets te maken met gebruiksvriendelijkheid maar met auteursrechten van Microsoft.

Log In of Registreer om te reageren.