Reacties

  • wil je de mails van deze shop wel ontvangen anders raad ik je aan om je te uitschrijven
  • Het is toevallig mijn Apple Dealer... :s
  • QuintenQuinten    Moderator
    Vreemd, ik heb deze email wel succesvol ontvangen op verschillende toestellen, ook met de functie: laad extern materiaal in berichten uitgeschakeld. (vind je terug onder Mail ▸ Voorkeuren ▸ Weergave.

  • Staat bij mij ook ingeschakeld. Zou ik één of andere plist zonder risico kunnen dumpen ?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Op zich kan je de PersistenceInfo.plist in ~/Library/Mail/ verplaatsen.
  • Zou toch in .......Mail/V3/maildata moeten zitten , zoals de andere plists ?
    Maar deze zit er NIET...
  • QuintenQuinten    Moderator
    PersistenceInfo.plist zit buiten de V3 map.
  • Ik had met Onyx gezocht.....niets...
    1)Waar zou het ergens moeten zitten ?
    2)Moet ik heel het systeem "recoveren" om mail te vernieuwen ?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Als je via Systeemvoorkeuren ▸ Internet accounts al de Mail accounts verwijderd, die je gebruikt in Mail en vervolgens de volledige inhoud van ~/Library/Mail verwijderd, is Mail volledig gereset.
  • Hoho maar ik heb nog enkele duizenden mails op myMac staan.
    Dat lijkt wel een aparte map, kan ik die later weer importeren als ik die ergens anders parkeer ?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Mails worden opgehaald van een online server, maw ze staan in de cloud en worden achteraf opnieuw gedownload als je dat wilt. Importeren gaat niet in Mail van emails
  • Mails die ik gesorteerd heb in mailboxen on my mac staan niet meer bij mijn (huidige) provider.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Binnen de V3 map staan al je postbussen. Ook de postbus met de On my Mac e-mails. Als je via Finder de map V3 verwijderd en dan deze omm mails zou terug plaatsen, is de kans groot dat dit problemen zal geven. Verwijder je de accounts via Mail zelf of Systeemvoorkeuren zal dit geen enkel gevaar geven.
  • Ik ben er grof tegenaan gegaan.
    Systeem hersteld via command R herstart, na twee uur ok.
    Mailaccount verwijderd en terug aangemaakt met herstart mail tussenin. Terug aanmaken was best lastig, ik moest iCloud er ook uitgooien waarschijnlijk omdat die ook op mijn emailadres loopt. Alles draait nu netjes terug. Het voorbeeld van het begin is echter nog net hetzelfde.

    Misschien haalt hij die info alleen op bij inkomende mail. Ik heb die afzender uit Rules gehaald, zodat hij in inkomend blijft staan en wacht nu op zijn volgende mailing.
Log In of Registreer om te reageren.