Gastnetwerk instellen lukt niet

Via een Powerline adapter is mijn Airport Time Capsule aangesloten op de internet modem.
De Time Capsule verdeelt een goede wifi ontvangst.(maakt draadloos netwerk aan)
Via AirPort Configuratieprogramma heb ik gastnetwerk ingeschakeld met een benaming en een passend wachtwoord en bijgewerkt.
De naam van het gastnetwerk is zichtbaar in de wifi netwerken maar bij aanklikken geen verbinding met internet.
Iemand een idee waar dit fout loopt?

Reacties

  • Ben ook benieuwd naar een oplossing heb dit probleem ook al enig tijd.

    Gastnetwerk is wel zichtbaar maar kan er niet op inloggen.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Vaak helpt het om de router, in dit geval de TimeCapsule eens te herstarten.
  • Time Capsule en modem herstarten helpt niet...
  • timoshatimosha    Moderator
    @JMR

    Ben je zeker dat de AirPort Time Capsule de primaire router is?



    En is DHCP en NAT ingeschakeld op de AirPort Time Capsule?

    https://support.apple.com/nl-nl/HT204590
  • @timosha, als ik DHCP en NAT inschakel en de Time Capsule bijwerk krijg ik een rood bolletje met de melding"dubbel gebruik van NAT."

    Er zijn nog 3 Airport express/extreme in hetzelfde netwerk ingesteld op "breid netwerk uit".
    Daardoor is brugmodus bij die Airports niet te selecteren.
  • timoshatimosha    Moderator
    Dan is de AirPort Time Capsule niet de primaire router. En dan is jouw "internet modem" geen modem maar een modem + router in één behuizing. Op die manier kan men geen gastnetwerk instellen.

    Het gastnetwerk moet het IP-adres van de DHCP server van de AirPort Time Capsule krijgen. En dat is duidelijk niet het geval.

    PS:
    Modem = MOdulator + DEModulator.
  • Ok, dank u wel, kan ik eventueel op een veilige manier de gasten laten surfen op het eigen wifi netwerk?
  • timoshatimosha    Moderator
    January 2017 aangepast
    Op AirPort Time Capsule zijn er, afgezien van tijdslimieten, geen instellingen voor gasten. Bovendien is in jouw configuratie de AirPort Time Capsule niet meer dan een veredeld Wi-Fi toegangspunt (Access Point).

    Als er al mogelijkheden zijn voor gasten dan zal je die moeten zoeken in de Telenet router.
  • Ok, got it! gasten zullen verder hun mobile internet moeten gebruiken of abonnees inloggen op de Wi-Free van de Telenet modem.
    Bedankt.
  • timoshatimosha    Moderator
    Zonder dank.

    //slotje

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.