Geheugen probleem met Safari

January 2017 aangepast in macOS 10.12 Sierra
Wie kan mij helpen, Op mijn Imac heb ik Sierra al 2x geinstalleerd. Probleem Safari gebruikt continu geheugen, ook als je het programma niet gebruikt. Daarna loopt de computer vast en moet ik Safari geforceerd afsluiten. Ik heb een Imac eind 2009, met 16 gb geheugen en een 1 tb SSD schijf. Rapport Etrex snap ik niet veel van, maar wat rood aangegeven wordt heeft steeds te maken met het RAM geheugen. Het probleem doet zich ook voor met Lightroom 5.

Bvd Marianne

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Per openstaande tab gebruikt Safari, afhankelijk van de website, tussen de 135 en 250 MB. Ik weet wel dat Lightroom heel veel RAM nodig heeft.

    Mijn vrouw heeft dezelfde iMac uit 2009 met dezelfde specificaties en die heeft geen problemen met het geheugen. Kijk eens in de Activity Monitor wat er allemaal veel geheugen gebruikt.
  • Zonder gebruik te maken van safari (is afgesloten) gebruikt het programma al 9,5 gb intern geheugen en dat loopt gewoon door. Na enkele minuten zit je dan op 15 gb. Open je dan safari en wil je deze afsluiten dan reageert het niet, ik moet dan geforcceerd afsluiten!

    Groet, Marianne
  • timoshatimosha    Moderator
    Zonder gebruik te maken van safari (is afgesloten) gebruikt het programma al 9,5 gb intern geheugen en dat loopt gewoon door.
    Ik kan van hier uit écht niet zien wat er allemaal actief is. Dat zal je toch zelf moeten doen met de Activity Monitor.
Log In of Registreer om te reageren.