Mail werkt niet meer na update

December 2016 aangepast in macOS 10.12 Sierra
ik heb op mijn mac een update gedaan naar Sierra, alles werkt echter als ik mijn mail icoon aanklik dan werkt deze niet meer, geeft direct een foutmelding aan, kan wel via Siri een mail versturen


Hoe kan ik dit probleem verhelpen ?

Reacties

  • Ik lees graag mee want bij mij hetzelfde probleem.
    Hoop dat iemand een oplossing weet.
  • Hier ook problemen met mail. Na starten Mac is de inhoud van alle mail te zien. Na verloop van tijd is de inhoud onzichtbaar geworden.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ga in Systeemvoorkeuren naar Internet Accounts. Verwijder daar alle email accounts die gebruikt voor Mail.

    Je zal niks verliezen alles staat op online servers.

    Voeg deze accounts terug opnieuw toe. Start hierna Mail terug op. Werkt dit?

    Kleine tusennoot
    Als je Mail kunt openen maar daar stopt het ook, kan je dan kiezen voor Postbus ▸ Bouw opnieuw op

    Zo nee, volg dan volgende stappen.
    Verwijder opnieuw de accounts, Ga vervolgens naar Finder kies voor Ga ▸ Ga naar map... en voeg volgend pad in ~/Library/Mail/ Daar zou een map moeten staan V4 (alle andere mappen zoals V1, V2, V3 mag je verwijderen).

    Verwijder nu alle inhoud van deze map. Heb je speciale handtekeningen binnen Mail, dan zorg je dat de map MailData niet verwijderd word, maar veplaats je die naar je bureaublad.

    Herstart hierna je computer en voeg opnieuw de mail-accounts toe en plaats de Handtekeningen terug. Geeft dit een conflict moet je handtekeningen verwijderen. (dit werkt niet altijd)

  • Quinten, dank je wel. Ik ga proberen mijn accounts opnieuw toe te voegen na verwijdering.
  • @Quinten
    Helaas is het mij (nog) niet gelukt, ondanks de duidelijke stappen.
    Ben de inhoud van mappen (postbussen) nog steeds kwijt.
    Weet zeker dat ze bestaan, omdat ze op de iPad wel zichtbaar zijn.
    Signatures (minst belangrijk) nog niet uitgeprobeerd, wel veiliggesteld op bureaublad.
    Nog twee mappen uit V4 tijdelijk op bureaublad gezet, maar heb gemerkt dat die automatisch weer worden aangemaakt.
    Ben wel een stuk wijzer geworden, maar hoop nog een tip te krijgen.
    Leerzaam voor iedereen die met een dergelijk, sorry ergerlijk, probleem te maken heeft.
    Dank tot zover, Borgviking
  • @ Quinten
    Nog kleine aanvulling.
    In map V4 staat nog een bestand 'PersistenceInfo.plist.
    Mag ik dit bestand ook uit de map V4 weggooien ?
    Dank voor reactie. Borgviking
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dat bestandje verwijder je enkel wanneer je ook de map V4 verwijderd.

    En natuurlijk het Mail probleem kan heel veel ergernissen veroorzaken.
    Heb je de Accounts al verwijderd in je instellingen?
  • @ Quinten, Hartelijk dank voor uw aanwijzingen tot zover.
    U heeft me echt een eind op weg geholpen. Dit was nooit gelukt zonder uw hulp.
    De iMac werkt weer, mappen (postbussen) zijn weer gevuld.
    Nu de MacBook Pro. Daar loop ik tegen hetzelfde probleem.
    Heb dezelfde stappen doorlopen. Dan tref ik daar een aantal mappen aan met bijna dezelfde inhoud. Welke mag / moet ik weggooien ?
    Voor de duidelijkheid heb ik een printscreen toegevoegd.


    Misschien dat anderen ook baat hebben bij de oplossing van dit probleem.
    Bij voorbaat dankend,
    Borgviking
  • QuintenQuinten    Moderator
    Hier het zelfde verhaal, deze mag je weg doen, om fris te beginnen.
  • Helaas. Zelfde procedure doorlopen, maar (aantal) mappen (= postbussen) worden niet 'gesynchroniseerd'. Wat op de iMac wel is gelukt, lukt niet op de MacBook Pro.
    Alles weggegooid uit de bibliotheek van de mail. Alleen een lege map V4 is over.
    Nieuwe mappen met de oude naam worden automatisch aangemaakt. Toch nog geen positief resultaat. Dat is erg jammer. Heeft u nog een suggestie ?
    We zijn op de goede weg . . . Als het is gelukt, laat ik het u zeker weten.
    Groetend, Borgviking
  • Sorry, ik had meer geduld moeten tonen met het programma Mail.
    Pas toen ik per ongeluk in 'Mail¨ het activiteitenoverzicht (Tabblad Venster) aan klikte, zag ik dat Mail ongeveer 8000 berichten aan het downloaden was.
    Database moest dus helemaal opnieuw worden opgebouwd, Bijzonder leerzaam allemaal. Het ziet er nu goed uit. Volgens mij is het probleem op zowel iMac als MacBook verholpen. Dank voor uw waardevolle suggesties. Met een hartelijke groet, Borgviking.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Heel erg leuk om te horen, bij deze is de discussie gesloten.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.