Location sharing moet telkens weer aangezet worden ...

Reeds enkele maanden stel ik vast dat om onverklaarbare redenen ik geregeld op mijn iPhone mijn location sharing met mijn echtgenote opnieuw moet aanzetten. Ik schakel die nooit zelf uit, maar op een of andere manier wordt die switch wel heel erg vaak terug afgezet. Iemand een idee
waarom dat is en hoe ik dat kan vermijden ?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Maak je vaak gebruik van de energiebesparingsmodus?
  • Nooit eigenlijk
  • QuintenQuinten    Moderator
    Oke,

    Heb je Find my iPhone en Find my Friends geïnstalleerd?
  • Ja. Punt is, het werkt allemaal, maar soms moet ik de location sharing voor mijn vrouw aanzetten terwijl ik die zelf nooit uit heb gezet
  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan je eens kijken naar volgende instelling:
    Instellingen ▸ Privacy ▸ Locatievoorzieningen

    Deel mijn locatie moet actief zijn en van dit Apparaat
    Zoek iPhone staat op Bij gebruik van app
    Onder Systeem moet Deel mijn locatie actief zijn, Zoek mijn iPhone ook
    Als je dit niet kunt aanpassen dien je eerst Zoek mijn iPhone uit te schakkelen via iCloud in de Instellingen.
  • Quinten, bedankt voor de feedback, maar je mist het punt. Ik weet hoe ik het moet inschakelen, alleen weet ik niet waarom het "achter mijn rug" zo vaak wordt uitgeschakeld zonder enige verwittiging of zonder dat ik daar zelf iets voor doe ...
  • QuintenQuinten    Moderator
    Helaas weet ik niet direct een oplossing hiervoor want er moet een oorzaak zijn en die weet ik niet. Je kan altijd proberen de iPhone te herstellen via iTunes, de kans is groot dat de oorzaak hierdoor dan ook verdwijnt.
Log In of Registreer om te reageren.