MagSafe aansluitsnoer gebruiken op MacBook Pro van 2016?

January 2017 aangepast in Algemeen
Ik heb een MacBook pro van 2016 met alleen USB-C aansluitingen, verder heb ik een Apple Thunderbold scherm met een Macsafe afsluiting om een oudere MacBook van voeding te voorzien.
Nu wil ik graag de MacSafe aansluiting van mijn Apple Thunderbold scherm gebruiken om mijn MacBook 2016 op te laden.
Ik ben dus opzoek gegaan naar een adapter om dit mogelijk te maken, tot nu toe zonder succes.

Weet iemand op dit forum toevallig of zo'n adapter ergens te koop is.

Alvast bedankt voor de reacties,

Frans

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan je me eens zeggen wat voor een display dit is.

    En ook wat van mabook het is:
    is het de macbook, Macbook Pro met of zonder cd-drive, Macbook Air. En vermeld zeker het jaar.

    Waarom vraag ik dat: Er zijn verschillende Wattages binnen de macbook serie maar ook de vorm van de MacSave verschild vaak. En om zeker van te zijn moet je een oplossing zoeken dat van degelijke kwaliteit is, omdat het hier gaat om stroomvoorziening. Ook is de kans heel erg klein dat je ééntje zal vinden, want de markt hiervoor zal kleiner en kleiner worden, en er bestaan
  • Quinten,

    Het is een origineel Apple display met thunderbold 27" aansluiting en een macsafe 1 aansluiting voor de voeding. MijnLaptop is zoals ik al schreef een MacBook pro van 2016 met touchbar. Ik wil graag de voeding aansluiting van het Thunderbold scherm gebruiken om mijn MacBook Pro te voeden waardoor ik mijn losse macBook Pro voeding in mijn tas kan laten zitten. De Macsafe uitvoering maakt mij niet zoveel uit omdat ik al een verloopt heb van Macsafe 1 naar Macsafe 2 zoals nodig voor een MacBook Pro van late 2013. Ik wil graag een verloopje hebben waaraan de ene kant een massage aansluiting zit en aan xe andere kant een USB-C aansluiting,.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Voor je oude macbook is het deze kabel: Apple 85w MagSave 2

    Maar voor de nieuwe dat kan ik nog niet uitmaken bij jou heb je 3 modelen van adapters

    De 29 w versie voor de 12 inch macbook 2015
    De 61 w versie voor de 13 inch macbook Pro 2016
    De 87 w versie voor de 15 inch macbook Pro 2016

    Je zou zo'n kabel dus niet kunnen gaan combineren, de kans dat je de batterij dus om zeep kan helpen is hier groter.

    De conversies die @AppleUser5 heeft voorgesteld is niet de officiële om die te gaan combineren met je MagSave, deze heben ook niet de juiste vorm dus die ga je zeker niet kunnen gebruiken en naar mijn weten gaat dat ook niet bestaan, uit pure veiligheid.

    Maw, dit zal niet op de markt komen zeker niet door Apple, die zou het liefst willen dat je zo'n 5K LG scherm koopt om optimaal gebruik te maken van USB-C.
Log In of Registreer om te reageren.