Na clean install problemen met terugzetten backups

January 2017 aangepast in Algemeen
Ik heb een cleaninstall van sierra uitgevoerd volgens jullie tips en vooraf alle bestanden(480GB) naar een externe harde schijf gekopieerd met Super duper. Dat duurde trouwens 26 uur!. Clean install uitgevoerd en alle bestanden terug gekopieerd. Dat duurde maar krap twee uur. Bijna alle bstanden zijn weer te openen. Echter de fotobibliotheek (41Gb) kan niet meer geopend worden. Foto heeft een nieuwe lege bibliotheek aangemaakt en weigert de oude te openen. Ook al mijn muziek in itunes is weg (1800 nummers van cd gecopieerd). Ik dacht geen nood ik heb ook alles nog in time machine (airport time machine 4e generatie) staan, maar die bestanden zijn ook niet meer toegankelijk en ik krijg de melding dat de bestanden niet gelezen kunnen worden. Wat te doen?? Ik heb de time machine uitgezet voor de cleaninstall.
Ik heb na zoeken op internet uit fustratie ifoto opnieuw gedownload en daar is de bibliotheek wel te openen maar ik ben heel 2016 kwijt en alle indelingen/ albums. Wie weet raad?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Kijk eens na of de toegangsrechten goed staan op de bibliotheken. Na een schone installatie is er nieuwe gebruiker aangemaakt met een ander user UID.
  • Die toegangsrechten zijn in siërra niet meer zichtbaar en in het schijfhulpprogramma ook niet meer te vinden. EHBO had ik al uitgevoerd en gaf geen fouten.
  • waar kan ik die UID's (oude en nieuwe) vinden?
  • timoshatimosha    Moderator
    January 2017 aangepast
    De UID's veranderen is mogelijk maar heel ingewikkeld. Klik rechts op de oude bibliotheken om de toegangsrechten te bekijken:



  • de rechten staan goed ingesteld lezen en schrijven. Ik heb de airport firmware geactualiseerd , maar nog steeds geen toegang via Finder met de volgende mededeling: Het programma DiskImageMounter kan niet worden geopend. -36
    Als ik via het hulpprogramma een time machine kopie wil terug zetten vindt de mac deze wel. Echter ik wil deze kopie met troep er in niet in zijn geheel terugzetten, dus weer afgebroken. Wat nu?
  • timoshatimosha    Moderator
    January 2017 aangepast
    Het programma DiskImageMounter kan niet worden geopend. -36
    Ik heb er zelf geen last van maar dit schijnt een bug (of een feature) te zijn in macOS 10.12.2 Sierra:

    https://discussions.apple.com/thread/7797908?start=0&tstart=0

    https://discussions.apple.com/thread/7786720?start=15&tstart=0

    Je hoeft met de Time Machine app toch niet alles terug te zetten. Selecteer de gewenste bestanden en/of directories en zet die terug.
  • Dat is lastig als time machine niet toegankelijk is!
    Na 6 dagen gezeur en zoeken heb ik via het hulpprogramma de complete timemachine backup terug gezet ( inclusief de troep die ik kwijt wilde). Dat duurde 14 uur, maar alles werkt weer en ik heb alle fot en muziek bestanden terug.
    Jammer dat jullie geen oplossing wisten voor detwee genoemde problemen.
  • timoshatimosha    Moderator
    January 2017 aangepast
    Jammer dat jullie geen oplossing wisten voor detwee genoemde problemen.
    Dit forum is geen betaalde helpdesk en dus bestaat er geen "jullie". De forumleden proberen mekaar zo goed als mogelijk te helpen. Meestal lukt dat, soms ook niet.

    Het probleem is blijkbaar opgelost en dus kan er een slotje op de discussie.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.