Documenten online opslaan maar niet lokaal

Mijn Mac loopt langzaam vol dus zoek ik een plek waar ik documenten online kan opslaan maar ik wil de bestanden niet lokaal ook nog eens opslaan.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik gebruik hiervoor Dropbox: Je kan de extensie downloaden voor op je computer, en bepaalde mappen uitsluiten (in mijn geval is dat ofwel mappen die ik niet meer nodig heb) of grote gedeelde mappen. Documenten die ik moet bewerken, waarbij er veel moet bewaard worden en werkt met tijdelijke bestanden zoals bij Indesign. Haal ik offline om die dan terug te uploaden.

    Google Drive en OneDrive gebruik ik dan weer enkel als er moet worden samengewerkt aan documenten zoals simple tekstbestanden. Deze staan enkel online

    Apple iCloud: Foto's en zo synchroniseer ik rechtstreeks met de cloud, ook backup gebeurt enkel via de Cloud, mijn computer komt hier niet meer tussen. Als ik het nodig vind, haal ik zo foto's offline of documenten stuur ik door via AirDrop.

    Maar ik zit ook nog met een hoop externe opslagcapaciteiten. Zo worden mijn foto bilbiotheken en iTunes bibliotheken niet meer lokaal maar op een lokale server bewaard, die continu actief zijn.
Log In of Registreer om te reageren.