Kan geen foto's bewerken via Foto's

November 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
kan sinds kort geen foto's meer bewerken via Foto's op mijn macbook air (zie schermafbeelding),
als er iemand het zelfde probleem, of een oplossing heeft reageer maar ;)

alvast bedankt J-Jooris

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Wat voor foto-bestanden zijn het?
  • jpeg, als ik me niet vergis. maar het rare is dat het vorige week wel nog ging.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Enkele vragen, maak je gebruik van extensies in Foto's, zou het te maken hebben met foto's die nog online staan (iCloud) ik gebruik foto's in iCloud niet, dus ik moet hier naar gissen. Zijn deze foto's genomen met een toestel van Apple?

    Kan je eens proberen als je toch in Bewerk modus zit te kijken naar het menu-item Afbeelding.


    Het vreemde is dat ik geen directe oplossing vind en op het internet is hier ook niks van terug te vinden. Je kan voorlopig, enkele foto's exporteren, en bewerken in een externe editor. en terug uploaden (zelfde namen) zodat ze de oude vervangen.
  • alvast bedankt voor uw reactie, voor zover ik weet gebruik ik geen extensies, en staan ze ook niet online via iCloud, al de foto's zijn geupload via een SD-kaart.

    voordien werket het perfect, maar van op de een naar de andere dag werkte het niet meer.

    ps: wat zou ik moeten doen in het menu-item Afbeelding ?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik bedoelde met Afbeeldingen ▸ Toon bewerkingsfuncties, om het paneel zichtbaar te hebben.

    Veel op het internet word er gesproken over de foto's te exporteren en in externe software te gaan bewerken. Om later deze terug te uploaden. Dit is eventueel een optie die je voorlopig kan handhaven.
    Alternatief, denk ik aan OS X opnieuw te installeren. Hoe je dat doet vind je hier terug: http://www.appletips.nl/os-x-opnieuw-installeren-zonder-dvd-of-usb-stick/ de schijf moet je niet wissen, enkel OS X word opnieuw geïnstalleerd en je bestanden blijven onaangeroerd, maar een TimeMachine back-up maken is geen overbodige luxe.
  • ik heb intussen OS X opnieuw gedownload, maar ik blijf het zelfde probleem behouden
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dan ga ik helaas je het antwoord moeten schuldig zijn, ik laat deze discussie open voor het geval dat er iemand met het zelfde probleem zit of de oplossing heeft gevonden.
  • toch bedankt voor uw hulp
  • Heb heb precies hetzelfde probleem na gloednieuwe installatie. Heb jij inmiddels een oplossing gevonden??
Log In of Registreer om te reageren.