Bestanden delen met anderen via iCloud

January 2017 aangepast in iCloud
Beste,

Is het mogelijk om een bepaalde map binnen je bestanden te delen met iemand die geen Icloud heeft?
Ik weet dat je kan delen via dropbox ed, maar het opzet is dat ik mijn eigen stuctuur niet overhoop moet halen en dus gewoon 1 bepaalde map uit mijn structuur kan delen.
Of als iemand een ander idee of tip heeft, zeker welkom, ik heb me al rot gezocht naar een antwoord.

Alvast bedankt!!
Nele

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Dat kan (nog) niet met iCloud.
  • Is er dan een andere manier dat je weet?
    Wat betekend bv 'alias' aanmaken?
  • timoshatimosha    Moderator
    Een "alias" is een snelkoppeling. Dus een verwijzing naar het originele bestand of folder. Kan je zien aan het gebogen pijltje in het alias icoontje.

  • Gebruik (bijvoorbeeld) de Synch Folder App uit Mac-Appstore en synchroniseer de bepaalde map met de dropbox map in Finder. Met de Pro versie kan dit geheel automatisch en voor meerdere mappen. Succes.
  • Begrijp ik het dan goed dat ik bv een alias van die map kan aanmaken in dropbox/one drive en dan gewoon in mijn Icloud blijven werken?
    Dan kan ik blijven werken zoals voordien en kan ik die ene map toch ook delen.
    Of ben ik nu helemaal blond?
  • January 2017 aangepast
    Ik weet niet of je blond bent, maar je zit in de goede richting. Het is geen alias, maar een kopie van de map. Bij het synchroniseren kun je bepalen of je beide mappen identiek aan elkaar wilt hebben, of dat wijzigingen in een van beide mappen niet doorgevoerd worden.

    PS: Als je gebruik maakt van een alias in Dropbox moet (volgens mij) je Mac aan staan om de andere persoon de inhoud te kunnen laten lezen.
  • @Jos_Schoemaker mijn reactie was op timosha, maar de Synch Folder App?
    Die ga ik dadelijk eens van dichter bij bekijken. Klinkt interessant!

    En ja, ik ben blond :blush:
  • timoshatimosha    Moderator
    @Nele

    Ik heb geen ervaring met Dropbox en OneDrive. Maak een alias aan van de gewenste folder en probeer het. Succes gewenst.
Log In of Registreer om te reageren.