Meerdere iCloud accounts op één iCloud foto bibliotheek laten werken

January 2017 aangepast in iCloud
Mijn vrouw en ik hebben ieder een ICloud account. Wij hebben naast de iphones ook verschillende mac books. Echter willen wij beide wel dezelfde fotobibliotheek gebruiken. Als wij nu op met de IPhone ieder foto’s nemen, zien wij die alleen in onze eigen foto icloud. Dit is hetzelfde als wij de kaart van de camera op een laptop zetten. Als ik hem bij mij erop zet, ziet mijn vrouw ze weer niet en andersom. Een map delen vinden wij niet praktisch. De vraag is dus:

Is er een methode of programma, dat wij onze ICloud bibliotheken continue kunnen samenvoegen of dat wij in de toekomst 1 bibliotheek samen kunnen gebruiken?

Elke reactie is welkom!
Groet,

Mark

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    De iCloud Fotobibliotheek is persoonlijk en gebonden aan één iCloud Apple ID. Je kan wel een gedeelde iCloud Fotostream aanmaken. Een gedeelde Fotostream gebruikt geen iCloud opslagcapaciteit.
  • Hallo Timosha,

    Bedankt voor je reactie. Ik loop daar dus ook steeds tegenaan. Als ik de gedeelde fotostream gebruik. Gaan dan alle genomen foto’s op de iPhone automatisch hierheen. En als ik er een aantal weghaal ziet mijn vrouw dat dan ook?
    Zie jij anders nog een andere optie?

  • timoshatimosha    Moderator
    Met een iPhone genomen foto's gaan niet automatisch in een gedeelde Fotostream. Die moet je er zelf in plaatsen. Van alle wijzigingen in een gedeelde Fotostream krijgen de gebruikers een bericht. Andere opties zijn er niet met iCloud.
  • Is dropbox dan een wellicht een optie?
  • timoshatimosha    Moderator
    January 2017 aangepast
    Ik zou het niet weten. Heb geen ervaring met Dropbox of al die andere Clouddingen. Ik gebruik alleen iCloud.

    https://support.apple.com/nl-nl/HT202786
  • In ieder geval bedankt Timosha
Log In of Registreer om te reageren.