Time Capsule geeft code 36 aan

December 2016 aangepast in macOS 10.12 Sierra
Sinds de update van mijn twee time capsules een paar dagen geleden, kwam ik op het idee om OSX Sierra opnieuw te installeren op mijn Macbook.
Maar voordat ik alles van de Macbook eraf wilde gooien kreeg ik de ingeving om mijn T.Capsules vooraf te checken of alles goed zou werken.
Ik kreeg de melding van mijn T Capsules dat (..... Het programma DiskImageMounter kan niet worden geopend -36 ......)
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn T Capsules weer aan de praat krijg..
Kopien maken gebeurt nog wel.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Ik weet niet of het een bug of een feature is in macOS 10.12 Sierra. In ieder geval moet je niet te veel gaan rommelen in de Time Machine sparsebundles op een TC. De TM backups kan je ook controleren met de Time Machine app op de Mac.

    Lees het onderstaande topic:
    https://discussions.apple.com/thread/7786720?start=15&tstart=0
  • Hier zelfde probleem! Weet niet hoe ik dit kan oplossen! Jij al iets verder?
  • -36 .... Arch ... Ik heb dus hetzelfde probleem!

    Nadat ik Sierra geïnstalleerd had, kreeg ik "slechts" problemen met m'n bluetooth ... die zelf maar bedenkt wanneer er verbindingen gemaakt moeten worden en waarmee (bijvoorbeeld met een muis van een andere mac) ... en met het scannen via bekabeld netwerk (daar was ik echt niet de enige heb ik gelezen en dat gaan nu weer ... op onderstaande problemen na)

    ... dus toen er een update van Sierra beschikbaar was ... ben ik zo stom geweest die te installeren ... ik had de hoop dat m'n probleempjes dan wel opgelost zouden zijn. Het is wel vaker voorgekomen dat m'n printer het even niet naar behoren doet na installatie van een nieuwe versie ....
    Nou, je wilt niet weten hoe ik me onderhand erger aan Sierra. Ik heb inmiddels Sierra 3 keer opnieuw geïnstalleerd, maar niks helpt.

    M'n TimeCapsules doen het naar behoren, maar de bestanden op de harde schijven zijn niet meer normaal te openen .... bij iedere app (Excell, QuickTimePlayer, Voorvertoning) krijg ik"foutcode -36" en moet ik via de meest omslachtige manier de bestanden openen ...

    Verder kan ik niet meer meerdere PDF scans als een gecombineerd document naar deze schijven schrijven ... ja de eerste blz ... dan kun je scannen wat je wilt, maar het blijft bij deze ene blz. Dus dan maar eerst "ergens anders" naartoe scannen en dan het gehele document naar deze HD.
    Ik heb dit probleem alléén maar bij HD's die op m'n TimeCapsules zijn aangesloten (zowel de HD van de TC als de HD's die daar aan zitten) en alléén maar met de MBP waarop ik Sierra heb geïnstalleerd ...

    MacBook Pro (Retina, 15-inch, Early 2013)
  • Er is door Apple een fout gemaakt waardoor de TC "denkt" dat je geen toegangsrechten hebt.
    OPLOSSING
    Noteer het IP-adres van de TC. Maak verbinding via SMB.
    Finder -> Ga -> Verbind met server.... -> smb://JOUW IP-adres bijv. 192.168.2.162
    Vervolgens werkt alles weer naar behoren......
Log In of Registreer om te reageren.