Safari blokkeert regelmatig?

December 2016 aangepast in macOS 10.12 Sierra
Hoi allemaal,

Ik heb al enige tijd problemen met mijn safari.
Het probleem doet zicht vooral voor als ik safari wil afsluiten, Safari blokkeert dan volledig en kan ik het enkel geforceerd afsluiten.
Het gebeurt ook vaak dat safari blokkeert uit het niets.
Ik had de tip gekregen van een vriend om mijn computer te checken op een botnot waar ik dan inderdaad iWorm ben tegengekomen en dan ook direct verwijderd heb.
Na ook mijn software volledig opnieuw te installeren is het probleem nog niet opgelost.
Ook alle extensies heb ik verwijderd uit mijn Safari.
Zelf in veilige modus (cmnd + R bij het opstarten) werkt mijn safari niet.
Wa mij wel opvalt is sinds het probleem mijn website geschiedenis niet meer bewaard word en als ik deze wil "verwijderen" mijn safari ook blokkeert.

Ikzelf weet niet meet wat ik zou kunnen doen, ik heb echt al van alles geprobeerd.

Hopende op een goede reactie,
Olivier

Reacties

  • Ik had ook afsluitproblemen, die dan weer het gevolg bleken van het feit dat Safari niet correct afsloot.
    Bij het sluiten van safari kwam de de standbal en bevroor safari. Waarna ook afsluiten niet mogelijk was.

    Gebeld met apple care en diverse zaken geprobeerd, niets werkte totdat we in de "Library folder" ("alt ga" in finder) de folder van "safari" leeg hebben gegooid. (wel eerst even de inhoud gekopieerd naar een backup om evt bookmarks ed terug te kunnen zetten, indien je geen gebruik maakt van de iCloud bookmarks),

    succes
  • December 2016 aangepast
    Hallo
    Ik heb een mac mid 2010 met os Sierra werkt anders goed tot ik op safari begin te surfen dan slaat mijn mac elke keer vast en kan ik niets anders meer doen dan hem met de aan/uit knop te herstarten wat zou dat kunnen zijn? Heb dan google chrome als standaard browser ingesteld en die werkt goed.
    Rony
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • Beste,

    Kan iemand uitleggen hoe het onderstaande werkt.
    Ook mijn Safari blokkeert op een onderwacht moment en de iMac is dan ook volledig geblokkeerd. Enkel uitschakelen via de aan/uit knop kan enkel.

    Waar moet ik alt ga intresten?

    "Gebeld met apple care en diverse zaken geprobeerd, niets werkte totdat we in de "Library folder" ("alt ga" in finder) de folder van "safari" leeg hebben gegooid.

    Adrian
Log In of Registreer om te reageren.