Scannen: kan het document niet opslaan?

December 2016 aangepast in macOS 10.12 Sierra
Na de update naar 10.12.1 kan ik na het scannen het document niet opslaan.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Doe de update naar macOS 10.12.2 Sierra en probeer nog eens. In 10.12.2 zijn een aantal bugs opgelost.
  • Dank maar ik kan nog steeds de scan niet bewaren. Na de scan verstuur aan klikken en voorheen kon ik een willekeurige map in finder aanklikken en de scan bewaren. Heeft iemand hier een oplossing voor.
  • timoshatimosha    Moderator
    December 2016 aangepast
    OK! Geef nog even aan met welk programma/app je scant. De standaard macOS app Image Capture (Fotolader?) geeft hier geen problemen. En welke scanner wordt er gebruikt?
  • Ik heb een HP scanner (G3010) met hetzelfde euvel. Heb telefonisch/per mail/via forum contact gehad met HP. Zij werken software voor deze scanner niet verder bij dan 10.8. Toen ik dus laatst van 10.8 naar 10.12 ging had ik hetzelfde probleem als Leo1. HP Easy Scan werkte ook niet. HP stelt dat het allemaal mijn probleem is.
    Inmiddels heb ik een Epson scanner gekocht met werkende software. De qua apparaat nog prima werkende HP scanner G3010 gaat binnenkort naar de milieustraat voor vernietiging.
    De computerindustrie heeft nog een lange weg te gaan voor het predikaat 'duurzaam'.
  • timoshatimosha    Moderator
    VueScan pretendeert dat het wel werkt met de HP ScanJet G3010 scanner onder macOS Sierra.

    https://www.hamrick.com/vuescan/hp_scanjet_g3010.html
  • Heb contact opgenomen met HP, het probleem met OS 10.12 is hen bekend en deze adviseerde om alle HP programma's te verwijderen en opnieuw te downloaden en te installeren. Dit gedaan en het probleem is niet verholpen.
    Het enige wat wel werkt is om op het apparaat de opdracht te geven scannen naar computer en dan wordt de scan in finder geplaatst waarna je deze naar de juiste plek moet verplaatsen. Erg omslachtig dus. En al met al geen directe oplossing voor het probleem.
  • VueScan werkt inderdaad maar kost €30-€80 voor een licentie al dan niet met updates. Voor een paar tientjes meer heb je al een nieuw apparaat met actuele software en daar heb ik uiteindelijk maar voor gekozen.
  • en fotolader/imagecapture standaard op je mac nooit geprobeerd?
    dan heb je nl. helemaal geen scan software nodig
  • Stuurt deze je printer en scanner aan?
  • timoshatimosha    Moderator
    December 2016 aangepast
    Image Capture/Fotolader stuurt een scanner aan.

    Wij hebben hier twee (2) HP All-In-One en die scannen perfect met Image Capture. Één van die twee is zelfs een stokoude HP psc2510 uit 2004 en die scant ook zonder problemen met Image Capture en macOS Sierra.

    Maar dat schreef ik al in mijn bericht van 27.12.2016.
  • ik doe niet anders met mijn Epson all in one, ik raakt hun software niet aan.
  • Nou, na update 10.12.2, doet Image Capture wel erg vreemd!

    Ik was al blij dat ik weer scannen kon na deze update ... Het is wel vaker voorgekomen dat m'n printer het even niet naar behoren doet na installatie van een nieuwe versie ....

    Maar na update 10.12.2 verwonderde ik me erover dat ik zulke ENORME bestanden kreeg ... tot ik er achter kwam dat ik de instelling "scherper" niet meer kan instellen ... die staat nu standaard op "hoog" en als ik dat probeer te veranderen ... gooit 'ie m'n printer eruit.

    Verder kan ik verschillende PDF scans niet als één dokument naar een externe HD schrijven ... verder dan de eerste blz. kom ik niet ... dus ik moet het hele dokument eerst naar een lokale map schrijven om vervolgens alles als één dokument op de externe HD te zetten ...

    Ik gebruik altijd Image Capture, dat gaat in de regel vlekkeloos, HP Easy Scan werkt bij mij ook niet omdat ik m'n "stokoude HP psc2510" in een netwerk heb en dat werkt blijkbaar niet.
  • Ik kan wel scannen met mijn Laserjet100 color MFP M175nw maar kan de scan niet opslaan.

    Ik gebruik een MacBook Air Mojave 10.14.5
Log In of Registreer om te reageren.