De optie herstarten werkt niet meer, nu kan ik niet updaten?

Hallo Applefans en nerds :p , helaas ben ik al enige tijd aan het proberen om een upgrade te doen naar
Sierra, maar zodra ik mijn Macbook wil herstarten verdwijnt eigenlijk alles van mijn Bureaublad,
maar staat mijn Finder balk nog steeds onderaan om gebruikt te worden. Daarna gebeurt er niks.

Ik heb mijn Macbook opgestart in Veilige modus en daar werkt de optie herstarten wel,
wie o wie kan mijn helpen? Alvast bedankt!!

Reacties

  • Probeer eens de toetsencombinatie:
    cmd alt esc

    Je krijgt dan een window waarmee je programma's geforceerd kunt sluiten en de Finder herstarten.
  • Hoi Kor, bedankt voor de tip, deze heb ik toevallig gister nog geprobeerd, maar ook dat werkt niet.

    Ik heb ook een PRAM reset gedaan, ik heb geprobeerd via Schijfhulp om de bevoegdheden te herstellen, maar dat is me niet gelukt. Ook heb ik via de Terminal het 1 en ander geprobeerd, maar ik ben helaas nog geen steek verder gekomen.
  • Hoi Quinten, had ik nog niet gedaan, maar naar aanleiding van je antwoord wel. Helaas heeft ook dat niet geholpen, is dan de enige optie een Clean Install? Ik wil dat liever niet, ik gebruik de computer echt 24/7 voor mijn bedrijf, maarja als dat het enige is..
  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je een TimeMachine backup, dan kan je het proberen.

    maar misschien weten nog andere forum leden een goede oplossing zoals @timosha
  • Hoi Quinten, ja die heb ik zeker! Ik hoop dat je me kunt helpen @timosha.
    In ieder geval bedankt voor alle moeite.
  • Is er niemand hier die mij kan/wil helpen verder?
  • Je kan niet "herstarten" ?
    Maar je kan wel gewoon "zet uit" gebruiken en daarna starten ?
  • Hoi @theo, ik heb het net geprobeerd en ook dat lukt niet. Maar zodra ik er dan voor kies om een programma te openen kan dat ook niet meer omdat hij wel denkt dat hij uit zal gaan. Kan het ook aa software liggen van een programma?
  • timoshatimosha    Moderator
    Als een Mac niet wil herstarten of afsluiten zit er een proces (van derden) in de weg die dat verhindert. Ik ken niet alle processen die zulke problemen kunnen veroorzaken. De achtergrond processen van Microsoft Office 2008 en 2011 waren daar berucht voor.

    Je kan eens proberen om alle programma's af te sluiten. Kijk ook in de Activity Monitor welke verdachte processen er dan nog draaien. Verdacht is alles wat niet van Apple is. Als dat gedaan is dan doe de update en laat de Mac automatisch herstarten.
  • Nou wat misschien zou kunnen is dat TeamViewer het tegenhoudt, is daar meer over bekend?
  • January 2017 aangepast
    Het is gelukt! Het was inderdaad TeamViewer, ik heb deze verwijderd en het herstarten is gelukt! Het was me al vaker opgevallen dat hij ook opent zonder dat ik dat wil. En nu was 1+1 ineens 2.

    Iedereen bedankt voor de tips! Dit topic mag worden gesloten.
  • timoshatimosha    Moderator
    January 2017 aangepast
    TeamViewer is crapware en ik gebruik geen crapware. Voor zulke doeleinden gebruik ik Apple Remote Desktop. Zo ziet men maar weer wat zulke prutsware kan aanrichten.

    //slotje

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.