Printproblemen MacBook Pro 2016, 15" met touch bar.

December 2016 aangepast in Algemeen
Vanuit bepaalde standaardapps (Mail, Voorvertoning, Texteditor, Safari.....) lukt het niet om te printen. Ná de printopdracht verschijnt een melding van onverwachte problemen waarna de app blokkeert. Afsluiten via het  lukt nog wel. Vanuit bijvoorbeeld Pages of MS-Word werkt het printen probleemloos. Heeft iemand suggesties, op het net kan ik helaas niets vinden van soortgelijke problemen. De Mac is up-to-date qua os-Sierra. Overigens, op mijn "oude" MacBookPro 2010 werkt alles probleemloos.....

Reacties

  • Ik heb ook een MacBook Pro 2016 met touchbar en bij mij werkt het printen met de door jou genoemde programma's feilloos. Lijkt mij een software issue.
  • Uitgaande van een software issue, wat zou dan een mogelijke oplossing kunnen zijn?
  • Heb je je MacBook schoon geïnstalleerd, of het Migration programma gebruikt? Die oude MacBook, draait die ook Sierra?

    Je zou kunnen proberen om de printer software opnieuw te installeren.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Inderdaad wat Kor vermeld kan best helpen, herinstalleer de printer opnieuw (via Systeemvoorkeuren ▸ Printer)
  • Dat heb ik gedaan zonder het gewenste resultaat. Inmiddels ben ik gestart met een volledig nieuwe en schone installatie van Sierra. Hierna ga de printer installeren en dan kijken of de printopdrachten werken.
  • Sierra en printer zijn opnieuw geïnstalleerd. Alles werkt weer als een zonnetje!! Nu "de rest" nog installeren..... in ieder geval dank voor de response!
Log In of Registreer om te reageren.