Wi-Fi verbinding loopt terug naar nul en vervolgens weer naar een hoge snelheid

December 2016 aangepast in Airport en netwerken
Mijn wifi verbinding op macbook early 2011 is zee instabiel en blijft zoeken naar netwerken terwijl er een vinkje voor mijn netwerk staat als zijnde verbonden.
Het ene moment is de verbinding zeer snel het andere moment zeer laag. Er is een monteur van de provider langs geweest en die heeft de netwerknaam aangepast met de toevoegingen 2.4 en 5 de computer is nu constant verbonden met het 5 netwerk.
Meerdere malen een snelheidstest gedaan waar de monteur bij aanwezig was en de snelheid was weer als vanouds.
Hij was 10 minuten weg en het probleem is er weer.
Ik begrijp het niet. wie weet de oplossing.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Voer de Wireless Diagnostics eens uit.

    Klik met de ⌥ toets ingedrukt op het Wi-Fi icoontje. Selecteer dan "Open Wireless Diagnostics". Klik dan in de menu bar op "Windows" en kies "Performance". Laat die test een tijdje lopen.

  • Inmiddels een bericht na de diagnose gehad dat er routers staan in mijn omgeving met de landcode NL die een conflict geven met mijn landcode namelijk DE.
    Hoe krijg ik mijn landcode ook op NL?
  • timoshatimosha    Moderator
    December 2016 aangepast
    Hoe krijg ik mijn landcode ook op NL?
    Dat is een verplichte instelling in elke Wi-Fi router. Dus, je zal in de instellingen van de router moeten gaan kijken om de landcode te veranderen.
  • OK,Het is een Cisco 3940 Modem Router,ik heb al gezocht maar ken de instelling niet vinden.
  • timoshatimosha    Moderator
    Ik ken die router niet. Neem contact op met de verkoper of provider om de landinstelling op Nederland te zetten.
  • Mwa, mijn Fritzbox van Xs4all heeft ook DE als landinstelling. Ik kan het niet in de webinterface aanpassen, maar het veroorzaakt bij mij geen problemen zo te zien.
  • timoshatimosha    Moderator
    December 2016 aangepast
    @fast

    Lees het onderstaande artikel eens:

    http://www.howtogeek.com/211993/how-to-fix-conflicting-country-codes-and-improve-your-macs-wi-fi/

    @Kor

    Dan heb je geluk dat de landcode niet op FR staat. In dat geval had je op sommige frequenties maar 10% van het vermogen. Maximum 10 mW ipv. 100 mW.
  • Dan is het maar goed dat ik een Fritzbox heb en geen Alcatel modem. ;-)
    Maar serieus, het zou me verbazen als dit daadwerkelijk het probleem is.
  • Inmiddels monteur geweest, nieuw router ,modem huisaansluiting in de wand nieuw geen oplossing wel een wifi verbinding via 2.4 G maar hij ziet de 5 G wel maar kan geen verbinding makende als hij verbinding maakt is het na een reset van het modem maar dan is de verbinding zeer langzaam.
    Nogmaals de iPad en iPhone hebben wel een goede 5G verbinding alleen het macbook niet.
  • Hier staan nog wat tips die je zou kunnen proberen:
    http://osxdaily.com/2014/10/25/fix-wi-fi-problems-os-x-yosemite/
Log In of Registreer om te reageren.