Bluetooth koppeling MacBook, iPad en iPhone lukt niet

December 2016 aangepast in Airport en netwerken
Ik probeer om mijn macbook te koppelen met mijn iPad en iPhone. Ik krijg de codes om te koppelen tezien en bevestig ze maar dan krijg ik op alle apparaten de melding dat er geen verbinding is. Ik heb de netwerkverbindingen opnieuw ingesteld maar het werkt niet. Wie weet wat ik verder kan doen. BVD
Jos

Reacties

  • Als ik op mijn iPhone de Macbook aanklik krijg ik de melding "Macbook pro wordt niet ondersteund".Dezelfde melding krijg ik voor de iPad
  • timoshatimosha    Moderator
    Als het over Bluetooth gaat dan lees het onderstaande topic:

    https://genius.appletips.nl/discussion/comment/12034/#Comment_12034

    Gaat het niet over Bluetooth dan geef aan hoe je die toestellen wilt koppelen.
  • Het betreft bluetooth waarmee ik geen gegevens kan overzetten. Heel vervelend want juist voor het gemak daarvan heb ik de telefoon aangeschaft
  • Wifi heb ik niet geprobeerd maar dat zou ook prettig zijn als dat kan
  • timoshatimosha    Moderator
    December 2016 aangepast
    @Tom2000

    Voor geen enkele van de aangehaalde methodes is er een Bluetooth koppeling noodzakelijk met een iPhone/iPad. De verbinding wordt gemaakt met het Apple Wireless Direct Link (AWDL) mechanisme.
  • Het probleem is dat op de Macbook en de iPad de iPhone niet detecteerbaar is.
    Op de macbook heb ik wel verbinding met de iPad.
    Ik heb op de iPhone ios 10.2 geinstalleerd maar de verbinding lukt niet
  • Hallo Timosha, ik weet niets van deze materie maar begrijp ik uit jouw reaktie dat je geen bluetooth of wifi nodig hebt om een Macbook, iPad en iPhone onderling te laten communiceren. Dan zou er dus iets met een van beide apparaten aan de hand moeten zijn. Het vreemde is dat ik wel een code krijg om te bevestigen op beide apparaten en als ik dit gedaan heb zie ik heel even de melding "verbonden" en die melding verandert na een paar seconden in "Geen Verbinding".
  • QuintenQuinten    Moderator
    Waarom heb je dat trouwens nodig dat koppelen? Bestands-overdracht kan via AirDrop en het aansturen van een muziekbibliotheek gebeurd via je netwerk...
  • timoshatimosha    Moderator
    @Josnobel
    Hallo Timosha, ik weet niets van deze materie maar begrijp ik uit jouw reaktie dat je geen bluetooth of wifi nodig hebt om een Macbook, iPad en iPhone onderling te laten communiceren.
    Dat heb ik niet geschreven. Ik heb geschreven:
    Voor geen enkele van de aangehaalde methodes is er een Bluetooth koppeling noodzakelijk met een iPhone/iPad.
    AWDL gebruikt Bluetooth (en Wi-Fi indien noodzakelijk) maar zonder directe koppeling. Men kan een iPhone/iPad niet met een Mac verbinden met Bluetooth om gegevens over te zetten. De benodigde Bluetooth profielen worden niet ondersteund door iOS.

    Daarom heb ik in het derde bericht van deze discussie verwezen naar een andere discussie over dit onderwerp. Het is ook de bedoeling dat je die discussie leest en de verwijzingen in die discussie volgt.
  • Ik begrijp dat op beide apparaten airdrop geopend moeten zijn. Op de macbook zie ik in de Finder airdrop en als ik deze aanklik dan opent het airdropscherm waarin de iphone staat aangegeven. met dit scherm kan ik echter niets doen. Op mijn iPhone kom ik airdrop niet tegen. Ik heb over het scherm omhoog geveegd maar er gebeurt helemaal niets. Als ik zijwaarts veeg krijg ik siri suggesties. Zoals eerder aangegeven ben ik hier niet goed mee maar wil wel graag weten wat ik niet goed doe.
  • timoshatimosha    Moderator
    December 2016 aangepast
    @Josnobel

    Lees de onderstaande artikelen van Apple over het gebruik van AirDrop:

    https://support.apple.com/nl-nl/HT204144

    https://support.apple.com/nl-nl/HT203106

    Lees ook het Appletips artikel:

    https://www.appletips.nl/airdrop-ios-mac/
  • Hallo Timosha, naar aanleiding van het eerste artikel ben ik toch weer gaan proberen om te schuiven en na heel veel schuiven op de iPhone heb ik eindelijk het scherm gekregen om airdrop in te kunnen schakelen. Het scherm reageerde echt slecht maar nu is het voor elkaar en is het gelukt om foto,s over te zetten. De artikelen ga ik zeker goed bestuderen want ik vind het heel vervelend om voor zoiets mensen lastig te vallen. Ik ben blij dat ik het nu voor elkaar heb. Bedankt voor het geduld.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.