Twee vormen precies in het midden in Pages/Keynote.

December 2016 aangepast in Algemeen
Hoe krijg je twee foto's of vormen precies in midden gecentreerd in Apple Pages of Keynote?
Er is een optie: Selecteer de 2 vormen. > Verdeel objecten. > Verticaal.
Dit werkt alleen voor 3 of meerdere vormen. Maar niet voor 2 vormen.
Heeft u een idee om dit wel voor elkaar te krijgen?

Het zal heel gaaf zijn als Apple dit in een update kan maken.
In Windows en Office ook. Ik zou graag de Apple Apps willen gebruiken!
In Windows en Office programs zit weer niet de optie: Vergrendelen.
Afbeelding "vastzetten" zodat deze "niet" verschuift.

Met vriendelijke groeten,
Yanka.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Wat de Verdeel > Verticaal doet: Het zoekt de 2 uiterste middelpunten punten van alle geselecteerde objecten en plaatst de andere geselecteerde objecten met gelijke middelpuntruimtes tussen deze 2 punten. maw, de 2 uiterste punten zullen nooit van plaats veranderen.

    Er is wel nog een andere manier:
    1. Plaats je 2 objecten met een gewenste ruimte en positie van elkaar
    2. Selecteer je 2 objecten en kies Orden ▸ Groepeer
    3. Kies nu voor Lijn uit ▸ (boven/Onder) Midden.
  • Bedankt voor uw bericht. De optie die u noemt ken ik al. Als je deze uitvoert dan staan de vormen niet in het midden. Alleen de inhoud die je groepeert van de vormen staat in het midden. De witgedeeltes niet. Het gaat mij om de witgedeeltes. Het is de bedoeling dat ik foto's in de vormen wil zetten en daarvan een template voor fotoboek wil maken. Bovendien wil ik GEEN gebruik maken van een fotoprint service. Heeft u nog een ander idee? Of dat ik dat in andere software kan doen?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dit is de mogelijkheid om je foto's te centreren. Andere mogelijkheden bestaan niet. En ik print mijn foto's niet af, dus nee ik ken geen alternatieven.
Log In of Registreer om te reageren.