Localhost via MAMP inlog problemen

Hallo medelezers,
Misschien kan iemand mij verder helpen?
Na installatie van MAMP of AMPP en het aanmaken van een database in MYSQL op mijn MacBook Pro met Siërra , lukt het mij niet om toegang te krijgen tot de database. Bij de hoogst versie van PHP staat er geen connectie met database. Bij het installeren van een lagere versie wel connectie met de database maar geen toegangs rechten. Ik heb eerder geen ervaring hiermee. Zou het iets met beveiligingen kunnen zijn, in het MacBook of in Siërra ? Ik heb root als gebruiker ingevuld en het wachtwoord leeg gelaten. Hopelijk op een spoedig antwoord. Het leek zo eenvoudig.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan dus surfen naar http://localhost/PhpMyAdmin maar je kan niet inloggen. Dit hangt van virtuele server tot virtuele server af wat het wachtwoord is.

    Ik zelf gebruik deze: www.mamp.info
  • Hallo Quinten,
    Ik heb www.mamp.info gebruikt.
    Ik had voor ik sierra gebruikte nog geen ervaring met localhost op mijn macbook pro.
    Vroeger wel eens amp gebruikt op een windows machine.
    Ik heb geprobeerd , nadat ik mamp verwijderd had, om apple's eigen server te starten.
    Via het commando: 'sudo apachectl start' hierna via browser gecontroleerd met 'localhost' in te typen. Als antwoord : It Works . Conclusie apache draait. Voor dat ik verder ging gecontroleerd om hem uit te schakelen met: 'sudo apachectl stop', maar dan de foutmelding:/System/Library/LaunchDaemons/org.apache.httpd.plist: Could not find specified service .
    M.a.w. ik kan hem dus niet meer uitschakelen. De voorbeelden op internet geven hier geen antwoord op. Heeft dit met sierra te maken?
    Misschien heeft iemand een oplossing, vast bedankt.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Na het herstarten van de computer zou dit moeten gestopt zijn. Let wel dat Heropen vensters bij inloggen is uitgevinkt.

    Ik raad je toch aan om een mamp programma te gaan gebruiken. Zo heb je de meeste controle over alles.
Log In of Registreer om te reageren.