El Capitan downloaden en installeren na formatteren harde schijf (op MacBook Pro late 2011)

December 2016 aangepast in OS X 10.11 of eerder
L.S.
Ik ben nieuw op dit forum, dus neem me niet kwalijk als ik dit bericht mogelijk niet helemaal via het geijkte protocol indien. Ben ook nieuw als apple-gebruiker. Heb zojuist een 2e hands Macbook pro in huis gehaald. De vorige eigenaar heeft hem netjes opgeschoond door de schijf te formatteren.
Nu probeer ik el capitan opnieuw te installeren. Er wordt keurig om mij apple ID gevraagd. Als daarmee probeer in te loggen krijgt een andere apple apparaat (Iphone) keurig een verificatie code binnen. Dus de inlog is correct. Maar vervolgens meldt app store dat el capitan tijdelijk niet beschikbaar is.
Nu begreep ik dat dit probleem vaker voorkomt. Men adviseert dan om de taalinstelling te wijzigen naar Engels en dan opnieuw op te starten en dezelfde procedure te doorlopen. Nu is mijn vraag: Hoe kan ik de taalinstellingen wijzigen of finder openen als ik helemaal geen besturingssysteem heb geïnstalleerd. Op een kale Macbook pro dus. Nogmaals, is mijn 1e apple computer, dus ben er helemaal niet in thuis. Hoop dat jullie mij verder op weg kunnen helpen; Groet; Luc

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Beste is toch even weer opnieuw te herinstalleren en dan via Internet Recovery: https://www.appletips.nl/os-x-lion-gebruik-maken-van-de-internet-recovery/

    Ik vermoed dat je El Capitan niet kunt installeren omdat je deze wellicht nooit zelf hebt 'gekocht' via je Apple ID. Alleen deze mensen hebben nog 'recht' op El Capitan via 'Aankopen'. Een oplossing is macOS Sierra te downloaden, internet recovery zet er de fabriekssoftware op die geleverd werd met de Mac bij aankoop.
Log In of Registreer om te reageren.