Verjaardagskalender op iPhone 6s

December 2016 aangepast in iOS 10 of eerder

Als ik in de Agenda-app op Agenda's tik, zie ik hier onder meer 11x de agenda Verjaardagen staan. In Agenda zelf bij afspraken zie ik 2x de verjaardag staan, 1 hiervan verwijst naar contacten, de ander is leeg. De overige 9 stuks doen verder niks voor zover ik kan zien. Iemand enig idee hoe ik de nuttelozen kan verwijderen? (op mijn iPad en Mac staat alles goed; alles staat in de Cloud).

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik heb dit met gedeelde agenda's op al mijn toestellen, hoe dit aan te passen weet ik nog niet. Maar je kan ze tijdelijk verwijderen zonder enig probleem.
  • @quinten, met 'tijdelijk verwijderen' bedoel je uitvinken zoals ik heb gedaan?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Neen, het effectief verwijderen (door te swippen of op Verwijder kalender te klikken)
  • @quinten, de mogelijkheden die je noemt heb ik niet. Ook als ik Wijzig aantik worden de bedoelde agenda's grijs. Swipen of Verwijderen behoort dus niet tot de opties. Heb je nog een suggestie?

  • QuintenQuinten    Moderator
    Verjaardagen behoren tot de Contacten agenda, misschien moet je jouw account eens verwijderen van het toestel en terug opnieuw toevoegen?
  • @quinten, iCloud account heb ik van de iPhone uitgeschakeld en opnieuw telefoon opgestart. Agenda-app geopend en onder Agenda's stonden 11 Agenda's, dus geen Verjaardagen. Alle agenda's (op 1na) kon ik verwijderen en heb ik ook gedaan. Vervolgens zijn de 11 Verjaardagen weer aanwezig! Dit alles zonder op de iPhone te zijn ingelogd op de Cloud. Het lijkt dus op een lokaal iets. Nu kan ik de hele iPhone terugzetten naar fabrieksinstellingen, maar ik verwacht met zekere zekerheid dat bij het terugzetten van mijn reservekopie het probleem weer terug is... Mocht je nog een suggestie hebben dan hou ik me aanbevolen! Thanks.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik vrees er ook voor dat de reservekopie het ook terug plaatst. Momenteel heb ik niet echt een idee. Je kan eens kijken of door het uit te schakelen van contacten groepen het verdwenen is. Als dit zo is weten we al beter waar het zich kan bevinden.
  • @quinten, bedankt voor het meedenken! Wat betreft je suggestie om contacten uit te schakelen... als ik iCloud heb uitgezet en dan blijkt dat alle contacten weg zijn, dan heb ik dat toch bereikt? Dit heb ik namelijk gedaan en de verjaardagsgroepen blijven aanwezig. Maar goed, ik kan gelukkig wel met de iPhone bellen :-), het is gewoon irritant (en al die groepen vragen toch performance denk ik) als iets gebeurt wat niet hoort. Mocht je nog een 'brain-wave' krijgen, of iemand anders uiteraard, dan hou ik me aanbevolen.
  • Ik heb hetzelfde probleem (en wel 60 verjaardagen). Weet echt niemand een oplossing?
  • QuintenQuinten    Moderator
    @RGrob, ik blijf zoeken.
Log In of Registreer om te reageren.