Alle vensterstitels zijn plots veranderd in het Engels

Gisteren zijn mijn venstertitels plots allemaal omgezet van het Nederlands naar het Engels.
Ik heb geprobeerd om de taal te wijzigen maar dat lukt niet.
Ik krijg wel een lijst met daarin het Nederlands maar ik krijg deze niet toegevoegd.
Ook via terminal geprobeerd maar niks.
Kan iemand mij helpen om alles terug in het Nederlands te krijgen!!
Bedankt alvast!

Reacties

  • KorKor
    December 2016 aangepast
    Wat staat er bij Systeemvoorkeuren -> Taal en Regio ?
    Nederlands als primaire taal?




  • Alles staat in het Engels en ik krijg geen andere taal ingevoegd!!
  • Ik heb zelfde probleem en ben al dagen aan het zoeken ik vraag mij af of dit aan siërra ligt want ik weet het niet meer.Wie helpt ik ga zeker boven staande proberen als het lukt laat ik het weten in ieder geval bedankt cor.
  • Daar kom ik helaas niet verder mee want alles is in het engels als je wat meer aanwijzing hebt dan graag
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik zal het uittypen wat er in het artikel staat
    1. Open Terminal Dat vind je zowel via Spotlights als in Applications ▸ Utilities (Hulpprogramma's)
    2. Geef volgende lijn in sudo languagesetup
    3. Geef je wachtwoord in.
    4. Geef nu het gewenste nummer in of type q (Nederlands is 9)
    5. Toets enter om te bevestigen
    6. Je krijgt nu de melding System Language set to: nl
    7. Sluit nu alles af van programma's en Herstart de computer, zorg er wel voor dat Heropen vensters bij opnieuw inloggen is uit gevinkt.
  • Ik kom helaas niet verder dan onder aan gegeven afbeelding, hij vraagt verder niet naar een wachtwoord ??
  • timoshatimosha    Moderator
    January 2017 aangepast
    Je bent ook niet in de Terminal bezig maar in de Zoek/Help functie.



  • QuintenQuinten    Moderator
    Waar je nu hebt ingetypt is spotlight.
    Terminal is een programma appart:
    Hier is artikel over terminal, Terminal word gebruikt om veel zaken die niet zomaar bereikbaar zijn aan te passen, dus let op dat je niet zomaar iets ingeeft zonder bij na te denken, het kan heel erg fout lopen.


    PS: in Spotlight kan je zoeken naar Terminal (door enter te drukken opent het programma dan. Hier is een artikel over spotlight
  • Ik heb siërra al 3 keer op nieuw geïnstalleerd maar is bij( land en regio) gewoon de taal kwijt je kunt 'm wel aan klikken maar hij pakt ,m niet
    wie weet raad.
  • Hoi ik heb 3 1/2 uur met de helpdesk gebeld om dit probleem uit de wereld te helpen ben super geholpen eerst 2 uur met een medewerker en 1 1/2 uur met de supervisor en dat helemaal kosteloos ben super tevreden hoe ze dit voor mij hebben op gelost.
  • timoshatimosha    Moderator
    January 2017 aangepast
    @hermanauto

    Als je nu even uitlegt hoe het probleem opgelost werd dan zijn de andere forumleden met dit probleem ook geholpen (en super tevreden).
Log In of Registreer om te reageren.