Opslaglocatie Fotobibliotheek

December 2016 aangepast in Algemeen
Mijn Fotobibliotheek zal op enig moment over de de 100Gb gaan. De ruimte op mijn MBP is daarvoor echter niet groot genoeg. Ik wil de foto's in origineel formaat op mijn MBP hebben om de bibliotheek van daaruit in zijn geheel te kunnen backup'n naar elders in- en extern. Anders ben ik volledig afhankelijk van Apple's iCloud en dat vind ik niet prettig. Ik las dat je de Foto systeembibliotheek ipv op de MBP ook elders kunt onderbrengen. Bijv. op een op de MBP aangesloten externe harde schijf, op een Time Capsule of wellicht zelfs een Mac Mini. Ik heb zelf een Time Capsule uit 2012, maar die gebruik ik als schijf voor Time Machine. Wat is in mijn situatie de beste oplossing? Alvast bedankt voor het meedenken over de oplossing van dit (luxe?) probleem.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan dat doen op een Time Capsule door de foto's bibliotheek uit de Afbeeldingen map in Finder te verslepen via de Alt naar je Time Capsule schijf. MAAR het brengt veel risico's met zich mee. Omdat het een Netwerk schijf is die vaak in slaapstand gaat en terwijl jij een foto aan het bewerken bent of je bibliotheek aan het aanpassen is kan het gebeuren dat dit gaat conflicteren waardoor de bibliotheek moeilijk ter redden valt. Daar tegenover is een externe harde schijf die je rechtstreeks aan je computer koppelt, veel veiliger.
  • Geldt dat voor elke externe netwerkschijf, dus ook bijv. een Mac Mini of voor een NAS? Zo ja dan is een rechtstreeks aan de Mac gekoppelde externe harde schijf blijkbaar het enige alternatief. Maar wat blijft er dan eigenlijk over van de door Apple genoemde mogelijkheid om de systeembibliotheek van Foto's elders onder te brengen?
  • timoshatimosha    Moderator
    December 2016 aangepast
    De Foto's bibliotheek moet op een HD staan die in Mac OS Extended (Journaled) geformatteerd is en lokaal gemount is. Dus een lokale HD of een externe USB, FireWire of Thunderbolt HD geformatteerd in HFS+

    Dat was vroeger ook zo voor iPhoto en Aperture. Er is dus niets veranderd.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.