Kaarten app laadt niet de plattegrond

April 2017 aangepast in Algemeen
Wie weet waar het aan kan liggen waarom mijn kaarten app via het 4G netwerk rasterbeeld blijft weergeven ipv de plattegrond/kaart? Bij instelling staat data aan voor deze app.

Reacties

  • December 2016 aangepast
    Hier het zelfde probleem laatst moest ik even naar Antwerpen en toen kon ik gewoon helemaal niks meer. Screenshots zijn van de route naar mijn werk deze morgen
  • QuintenQuinten    Moderator
    Verzeker dat het mobiele netwerk is ingeschakeld voor kaarten. Als ook je WiFi moet aan staan voor het gps signaal. Bij het vertrek laat de app de route in en ook de kaarten die hiervoor nodig zijn. Wijkt je route door een wijziging (file/ongeval/wegenwerken) af, dan kan het zijn door dat mobielnetwerk niet ingeschakeld stond, de kaarten niet ingeladen werd.

    Wat kan je doen: Hardherstart de iPhone door de sluimer en homeknop (minknop bij iPhone 7) in te houden tot het Apple logo verschijnt. Als ook kan je feedback sturen naar Apple (deze tool kan je activeren in de kaarten instellingen.

    Op deze webpagina kan je alle down tijden zien van Apple's hard- en software. Maar er zijn geen problemen gemeld deze ochtend.

    Ik zelf heb dit ook ooit eens gehad, en door even een andere schaal (uit- of inzoomen) moet de kaarten app een nieuwe laag kaart opvragen. Wat het verhielp.
  • Harde restart al meerdere keren gedaan. Bij mobielnetwerk staat kaarten aan. Kaarten werkt alleen bij WiFi helaas. Ook al probleem gemeld bij Apple in de app zelf
  • Vanmorgen was alles weer werkend. Alle instellingen stonden ook als boven beschreven. En als het probleem er is dan helpt een reder simpel niet. Zou fijn zijn als TomTom oid toegang kreeg tot Apple. AirPlay. Met de TomTom go6000 nooit problemen. Maar met nieuwe auto en alle CarPlay erin wil ik geen losse rommel meer op de voorruit
  • Ik krjig ook sinds een tijdje alleen rasterlijnen in plaats van kaarten. Geldt ook bij applicatie zoals Vrienden. Natuurlijk herstart al geprobeerd en instellingen staan goed ????
  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je voldoende snelheid met je WiFi, (speedtest)
Log In of Registreer om te reageren.