Sommige toetsen op het toetsenbord werken niet meer?

tvktvk
November 2016 aangepast in Hardware problemen
Hallo, van het ene op het andere moment werken sommige toetsen op het toetsenbord niet meer zoals 7 8 9 u i o j k l ook niet met shift
Ik heb PRAM en NVRAM al gereset.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Geef nog even aan over welk soort toetsenbord je het hebt?
  • Het draadloze
  • November 2016 aangepast
    Ik heb een iMac uit 2012 en een magic keyboard wat bij de iMac was geleverd (dus zonder een numeriek deel erbij). Toen ik macOS Sierra installeerde deden de letters aan de rechterhelft van het toetsenbord het niet meer. Ik heb dit probleem een keer eerder gehad toen ik nog OS X El Capitan had. Toen heb ik de PRAM en de NVRAM gereset. Dit heeft toen het probleem doen verhelpen.
    Ik heb deze keer het toetsenbord opnieuw verbonden, het toetsenbord laten vergeten en weer als nieuw toetsenbord laten configuren en ook de PRAM en de NVRAM gereset tot wel 3 keer toe, maar niets mocht helpen.
    Wat kan ik het beste doen?
    Alvast bedankt voor jullie reacties.
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • January 2017 aangepast
    Hallo ik zit met precies hetzelfde probleem volgens mij. Ik heb onlangs mijn bluetooth toetsenbord verruild voor eentje bekabeld met numeriek toetsenbord omdat ik nogal eens in de cijfertjes zit. Als ik de toetsen 7,8,9 en - gebruik springen beide vensters (dubbel beeldscherm) naar een hoek buiten beeld. Vaak wordt het cijfer dan wel getoond maar in dit invoerscherm ook dat niet.... Wat kan ik doen wat dit is vreselijk irritant...

    Mijn gebruikersniveau voor Mac is ongeveer 'beginner'

    MacOS Sierra, v 10.12.2
    iMac late 2013

    toetsenbord origineel Apple met numeriek, bekabeld
Log In of Registreer om te reageren.