Nieuwe iMac met OS X El Capitan gekocht?

harhar
November 2016 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Heb vorige week een nieuwe iMac OS X El CAPITAN 21,5 inch 10.11.6 gekocht bij Media markt.
Waarom verkopen ze mij de EL CAPITAN terwijl de nieuwe versie SIERRA uit is.
Voor mij is het de eerste keer dat ik met iMac ga werken. Is het verstandig dat ik nu de EL CAPITAN ga updaten naar de SIERRA na al deze negatieve opmerkingen ? Of is het misschien beter dat ik hem ga omruilen voor de SIERRA bij de Mediamarkt indien dit mogelijk is.
"Als je een nieuwe auto koopt , koop je toch het allernieuwste model en niet die van een eerder model !! "
S.V.P. Help mij !
Bedankt.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    November 2016 aangepast
    macOS 10.12 Sierra is uitgekomen op 20 september 2016. De nieuwe iMac die jij gekocht hebt is voor die datum geproduceerd en bevat dus nog OS X 10.11.6 El Capitan. Je hebt dus het allernieuwste iMac model met de vorige versie van het besturingssysteem (dat je gratis kan bijwerken).
  • QuintenQuinten    Moderator
    Hallo @har Dat kan inderdaad kloppen. Vaak worden bij zulke ketens acties gehouden om hun oudere toestellen eerst te verkopen. Ook kan het zijn dat jouw toestel lang achteraan in de rij heeft gestaan.

    Dit gebeurd elk jaar ook bij Premium resellers en Apple zelf dat na een release van een nieuw besturingssysteem nog toestellen worden verkocht die gemaakt zijn nog voor de officiële release van het besturingssysteem. Dat kan je vaak merken aan een eventueel weeknummer die op de doos staat.

    Je hoeft geen zorgen te maken jouw toestel kan even goed Sierra aan als de zelfde toestellen die nu worden verkocht met Sierra. Er is namelijk geen hardware matige update geweest.

    De vergelijking van jou vind ik wel fout. Een auto die je komt van het vorige model zal altijd in afprijzing zijn of het word duidelijk vermeld (Zo ook bij computer fabrikanten). Software daar en tegen kan op ieder moment van de dag worden gedownload en geïnstalleerd worden zonder dat het terug naar de fabriek moet. Je kan dus gewoon met je auto naar de garage gaan zodat jouw model de laatste software kan krijgen, met andere worden je kan iemand langs laten komen die vertrouwd is met het installeren van software of je kan het zelf doen via de App Store.

    Stel dat je toch naar de winkel zal gaan, zullen je niet kunnen helpen omdat dit niet onder de garantie valt.
  • JMRJMR
    November 2016 aangepast
    @har, updaten naar Sierra?, zeker doen, en dan heb je nog extra plezier aan je splinternieuwe mac!
    Ik heb hier nog geen enkel probleem ondervonden, en Sierra stuurt als een tierelier!
    groeten jm
Log In of Registreer om te reageren.