Probleem met scherm na update Sierra 10.12.1

November 2016 aangepast in macOS 10.12 Sierra
Nadat ik mijn iMac had geüpgraded trad het volgende probleem op. Na een tijdje werken en het opslaan van een Word document bleef/blijft een witte vlek permanent op het beeldscherm achter ter grote van het Word doc. Het laat zich bewegen noch verwijderen. Alleen na 'herstarten' of 'uitzetten' is het te verwijderen. Dit gebeurt regelmatig en is ergerlijk. Hoe kan dit probleem verholpen worden?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Welke versie van Microsoft Office gebruik je? En heb je alle updates gedaan? Dat zijn er wel wat na de release van Sierra. Zowel voor Office 2011 als 2016.
  • Timosha, ik gebruik Office: mac 2008 vanaf het begin op deze Mac (2009); altijd de updates gedaan; nooit problemen gehad. En nu dus dit rare, ergerlijke effect. Dank voor je reactie.
  • timoshatimosha    Moderator
    November 2016 aangepast
    Ik vrees dat Microsoft Office 2008 for Mac niet compatibel is met de nieuwe frameworks van macOS Sierra. Wat jij beschrijft lijkt heel erg op een incompatibiliteit met de WindowServer van macOS Sierra.

    Dat probleem zal Microsoft moeten oplossen. Of die dat nog gaan doen met die oude software betwijfel ik. De laatste update is trouwens van 16 mei 2016. Er is nooit een update geweest voor macOS Sierra zoals met Office 2011 en 2016.
  • Timosha, Dank vor de moeite. Ik heb nu in ieder geval enig idee waaraan het probleem ligt. Ik ga mij beraden hoe ik nu verder zal gaan. Salut, Thomasvaar.
  • timoshatimosha    Moderator
    Salut et à la prochaine :)

    //slotje

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.